MVC-besök i vecka 39
Publicerat den

I förrgår, på självaste Valborgsmässoafton, var jag på mitt förhoppningsvis sista besök hos barnmorskan! Hon kändes väldigt stressad {vi fick komma in 20 minuter senare än sagt} så besöket var snabbt över. Även den här gången var det en student med, och även lilla Julia var på plats. Hon skötte sig utmärkt eftersom hon hittade en tågbana under bokyllan att roa sig med! :}
 
Magen hann mätas i alla fall, och livmodern kändes mjuk trots mina smärtor i vad jag tror är revbenen. Barnmorskan trodde helt enkelt att det beror på att det är så galet spänt eftersom magen är så stor. Bebisens huvud kunde hon fortfarande känna på rätt plats! :} Det var knappt att jag kunde lägga mig på den lilla sängen för att mäta/känna, och det var ännu svårare att komma upp! Haha, helt låst eftersom det gjorde så sjukt ont. Men! Nu har det faktiskt släppt väldigt mycket och jag känner i princip ingenting längre. Lite ont gör det när jag reser mig ur sängen eller ändrar liggställning, men annars ingenting! :}
 
Värden i vecka 39+1:
Urinprov: Det sa barnmorskan aldrig, men jag antar att det var bra..
Blodvärde: Togs inte denna gång.. Men jag antar att det ligger runt 120 då jag äter Niferex dagligen. {Fan vad jag ska behöva anta! :P Ska inte detta vara självklart att veta?}
Blodtryck: 100/70
Sf-mått: 37 cm
Bebisens hjärtljud: ca 145 BPM
Vikt: + 11-12 kg
Bebisens läge: Fixerad!
 
Fick en ny tid den 14 maj, VILKEN JAG HOPPAS VERKLIGEN INTE BEHÖVER BESÖKAS! Haha, någon måtta får det vara. Bebisen kommer ju faktiskt på söndag! ;}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?