Som en kossa
Publicerat den

Igår var det mors dag och jag fick superfina blommor av älsklingen, samt en bröstpump!

Amningen rullar på, i alla fall på det högra bröstet. Jag fick snabbt sår på den vänstra vårtan och har både smörjat, luftat och använt amningsnapp. Tyvärr gjorde det så himla ont ändå, och det är inte roligt att behöva vara nervös mellan amningarna för att det gör så ont. Så - bröstpumpen har blivit min räddare i nöden och jag pumpar nu ut mellan 50-100 ml åt gången. Men jag är lite rädd... Kommer mjölken räcka till? Han äter som en häst och ett bröst åt gången räcker inte längre. Paniiiik... Sen märks det på Henry att det inte är lika mysigt att äta från flaska som att amma, men jag kör på såhär i några dagar till. Tills jag är helt läkt! :)

För övrigt är Henry världens goaste bebis som hittills har sovit sig igenom nätterna med 1-2 amningar. Känner mig inte alls trött om dagarna, enda "negativa" är att ryggen börjat säga ifrån, haha. Ålderstecken? ;)







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?