18 november
Publicerat den


Blöh, suddig bild! Men söta barn ändå. ;} Henry agerar fågelholk!

Tvättmaskinen är igång, dock bara med tre plagg i. En 30 graders tvätt nämligen då jag längtar efter min nya tröja som legat i tvättkorgen alltför länge. Blir ju inte att man tvättar i 30 grader särskilt ofta, då de flesta plaggen behöver ha i alla fall 40 grader. För övrigt har jag ett tvättips! Simpelt som de flesta redan vet antagligen, men ändå värt att nämna: vräng plaggen innan ni tvättar. Skyddar tyget och gör framför allt så att tryck och liknande inte slits bort så fort. Fungerar i det här hemmet i alla fall! :}

Henry har sovit en bra stund nu under förmiddagen, och Julia har hunnit med diverse saker. Skurat handfatet inne i badrummet {på egen begäran}, målat med vattenfärg, sprutat med vattenpistol {i handfatet}, lekt med smådjur, tittat på film, käkat frulle & fikat. Själv har jag skrivit ut lite bebisbilder på Henry och klistrat in i hans Mina första år-bok. Är betydligt bättre på att fylla i hans bok än vad jag var med Julias bok när hon var liten. Den är dock ifylld nu i efterhand, med lite fler bilder! Hon älskar att titta i den, och menar på att hon mycket väl kommer ihåg när hon var bebis. "För jag ser ju bilder på när jag var bebis, och då kommer jag ju ihåg!"

Vädret ute i übertrist, och i morse var taken alldeles vita. Känner icke för att gå ut idag. Huttrar redan här inne, trots att vi har det ganska varmt. Nu ska jag tvätta fönstren. På insidan i alla fall..  Blev inspirerad av min mor, hehe. Är ju för tråkigt att se avtrycken från Sessans nos, samt lite Juliahänder, hela tiden.

Puss & kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?