4 november
Publicerat den

{Om 3 månader fyller jag 23! :O}

Under hela höstlovsveckan var vi sjuka. Det började med Henry som i måndags {28/10} fick hög feber, och när vi åkte till jourcentralen fick vi beskedet att han hade dubbelsidig öroninflammation. Stackaren fick penicillin som han fick ta i 5 dagar, 3 gånger om dagen. 1 ml kåvepenin sprutades in i munnen med hjälp av en liten spruta, och det gick faktiskt väldigt bra. Två gånger spydde han upp det igen, men då eftersom han hostade så mycket. Jäkla slemhosta! :/ Han skrek länge under ett par tillfällen, men mer än så märkte vi inte av öroninflammationen. Även febern försvann relativt fort. Däremot den här förkylningen! Den håller fortfarande i sig ganska ordentligt, och gör honom {och övriga familjen} sömnlösa om nätterna. Snoret rinner och han hostar något fruktansvärt. Lillkillen! ♥
 
Julia har även hon varit väldigt förkyld och haft lite feber från & till. Men annars är hon pigg och glad! Det är väl mestadels hostan hon har problem med, men den har ju suttit i nu i flera månader! Sedan dagis började. Och de säger att barnen blir FRISKARE av Ur & Skur-dagis? Inte mitt barn i alla fall! Hon är sjuk nästan jämt! :o

Själv blev jag sjuk i fredags, tror jag.
Eller om det var i torsdags. Ändå är jag ganska glad att jag lyckades hålla mig frisk i 2-3 veckor. Det är lång tid för att vara jag! ;} Men är man ständigt omgiven av förkylda barn så är det väl inte så konstigt att det smittar.. Har som tur var känt mig pigg hela tiden, det är bara näsan som rinner och rösten som har försvunnit. David har klarat sig bra förutom lite halsont och hosta. Sjuka familjen :')

I kväll väntar roligheter! Vi ska på husvisning för typ.. sjätte gången? :} Hoppas på att huset ser fint ut! Vi behöver ett rum till & en trädgård, sen är vi nöjda. ;}
 
 

Henry är i alla fall pigg & glad efter en stadig frukost tidigare idag :}
Kom på att han inte fått någon ersättning idag, utan endast; gröt, kräm, lite rån att smaska på, lite turkisk yoghurt med blåbär {fick smaka några skedar av mig}, majs- och potatispuré och lite mera kräm till efterrätt. Och vatten att dricka till! Men han har hållit sig mätt. Nu sover han sin eftermiddagsvila, så jag antar att det skulle smaka bra med lite ersättning när han vaknar sen.

Puss & kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?