Nyttig #1
Publicerat den

Det är inte värt det Det är inte värt det Det är inte värt det..

I vårat kylskåp ligger det en coca cola. Coca cola! Den godaste drycken! Jag tänker inte dricka något, även om jag är bra sugen. Helgen resulterade i att jag har bestämt mig för att inte väga mig mer. Usch. Våghelvete. Jag visste inte ens att kroppens massa kunde förändras så mycket på så kort tid!? Jag har i alla fall lärt mig att det inte är värt att fuska så mycket som jag gjorde i helgen. Jag drack läsk, jag åt potatisgratäng, jag åt godis i massor, jag fikade lite. Hjärnan tyckte antagligen att det var superkul att vinna över kroppen! Men just nu känner jag inget vidare sötsug, tack & lov! Jag har 70 %-ig choklad som jag tar av om jag blir sugen på något. Det har funkat hittills och gjort att vågen står stilla. Men på riktigt nu! Jag funderar allvarligt med att gå upp med vågen på vinden eller något, så att jag inte väger mig mer. Vikten spelar faktiskt inte så stor roll som jag hela tiden tror att den gör. Jag menar, jag kan vara snygg & vältränad och väga 70 kg, men jag kan också vara degig och "smal" och väga 60. Hellre tränad än degig, eller hur? 

Aja. Förra veckan besökte jag gymmet tisdag, onsdag, fredag & söndag! Tänkte köra en repris på det även den här veckan. :} Jag har ett gymkort som jag betalar 199:-/månaden för, vilket gör att jag endast får använda gymmet och inte vara med på pass. Lite trist då vissa pass nog skulle vara riktigt roliga och välbehövliga! Men då blir det desto dyrare.
 
Dagens pass såg i alla fall ut som följande:
» 10 minuters jogg på gåbandet
» 12 x 3 i en maskin som tränat axlarna/armarna
» 12 x 3 i ytterligare en maskin som tränar axlarna/armarna
» 12 x 3 i en HEMSK maskin som tränar typ bröst, triceps och rygg. Shit, vad ont den gjorde!
» 12 x 3 i en maskin som får bort gäddhänget
» Plankan i 40 sek x 3
» 12 x 3 med hantel i ena handen som tränar högra sidan av magen
» 12 x 3 med hantel i andra handen som tränar vänstra sidan av magen
» Typ 10 x 2 med hantlar för att träna armarna {med tanke på att de redan är så stora så tänkte jag att det kunde vara bra att pumpa upp dem lite extra!:)}
» 5 minuters jogg samt 5 minuters gång på gåbandet som avslut.

Som ni märker så är jag ingen expert. Jag kan ingenting för att vara helt ärlig. Maskinerna fick jag introducerade för mig förra veckan av tjejen som jobbar på gymmet, men i övrigt så hoppar jag bara runt lite och gör sådant jag känner för. Kul, och bra mycket nyttigare än att sitta hemma i alla fall! :}

Henry sov sig igenom hela gympasset, underbart! Han vaknade inte heller på hemvägen utan jag kunde i lugn och ro sätta mig i soffan och äta en banan efter träningen. Lagom till att jag skulle duscha så vaknade lille prinsen, men jag kunde duscha utan problem då han satt i sin gåstol och såg mig hela tiden. :} För några veckor sedan fick han ligga på babygymet under tiden, men då höll han på att gå åt! Jag stod i duschen och sjöng "Blinka lilla stjärna" och diverse andra barnlåtar för att lugna ner honom, men utan resultat. Det blev en kvick dusch. Men gåstolen, den funkar alltså! :}

Åh, en grej till. Väl framme på gymmet förut när jag hade lämnat av Julia på dagis, då upptäcker jag att hennes vantar ligger i korgen under vagnen. Lyckat.. Hon har lagt dem där eftersom hon cyklade till dagis. Så nu är hon alltså där utan vantar. Hoppas att stackaren inte har frusit alltför mycket! Känner mig hemsk! :O Jag tänkte inte alls på vantarna då hon snabbt sprang iväg och lekte med de andra barnen.. Och de som är ute hela dagarna..!
 
Hoppas ni alla får en fin dag! :}
Puss och kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?