This is it!
Publicerat den

Okej, nu är hösten officiellt här. Det är dags att släppa gamla, dåliga vanor och ta sig an lite nya utmaningar! När jag vaknade i morse tänkte jag följande: lchf eller gi? Det är i alla fall det jag har läst att folk går ner mest i vikt av. Efter att ha läst på lite olika hemsidor om recept och info om dieterna så kände jag att näe, ingen av de här dieterna passar mig. Jag vill varken proppa i mig en massa fett i form av grädde, eller äta ett bröd så grovt att jag knappt kan svälja det. Så äckligt.. Hittade däremot ett smarrigt recept på fiberhavregrynsgröt med banan som jag tänkte testa som frukost denna morgon! Det låter ju i alla fall nyttigt. ;}
 
Jag väger in mig på 70,2 kg idag {mer än för några veckor sedan..alltså har jag redan gått ner alla gravidkilon men gått upp igen pga. dåliga matvanor}. Okej, det är illa, men det är ingenting som inte kan förändras! Jag har ingen målvikt {faktiskt!}, men med tanke på min längd {1.64} så antar jag att jag inte behöver väga så mycket mer än 60 kg. 65 kanske, beroende på muskler.
 
När jag stod framför spegeln för en stund sedan såg jag en tjej med en oerhört taskig hållning. Något att räkna med när man bär på barn hela dagarna, men det ser ju förskräckligt ut! Jag är bara 22 år gammal. Med tanke på mitt immunförsvar {och hållning!} skulle man kunna tro att jag är 92 år. Varje morgon känner jag någon ny "krämpa". Är det inte förkylning så är det mjölkstockning, urinvägsinfektion, ont i ryggen, ont i halsen you name it. Såfort Julia åker på något så vet jag vad som väntar inom ett par dagar. I tisdags blev hon dålig. Jag åkte på samma skit i fredags! Är fortfarande inte helt bra..  Bara en tidsfråga.. Det är så fruktansvärt tråkigt! Man orkar ju ingenting om kroppen ständigt är ur funktion.
 
Från och med nu gäller följande:
Inget godis
Ingen läsk
Inget fika
Äta lagom stora portioner
Äta mer frukt!
 
{Med undantag för dopet!}
 
Det tror jag att jag kan komma längre på än vad jag tror!
Nu känner jag mig redo! Vill & kan ha en sundare kropp som mår bra och ser snygg & fräsch ut. Målet är att folk på stan inte ska kunna se att jag är tvåbarnsmamma. ;}
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?