22 april
Publicerat den

Hallå hallå! :}
 
Solen skiner även idag och Julia är tillbaka på dagis efter en veckas ledighet. Det kändes som en lååång vecka! Hon var väldigt glad över att vara tillbaka och två kompisar kom och mötte henne vid grinden. "Jag är din bästa kompis, Julia!" sa den ena. Haha. En pojke, faktiskt! :} Så otroligt söt är han!!
 
Henry vaknade först vid 6-tiden när pappan i huset for iväg till jobbet. Tack och lov så somnade han om och vaknade inte förrän jag & Julia väckte honom vid 8:30. En riktig långkörare. I med lite yoghurt och sen på med kläder och göra sig i ordning för att lämna på dagis. Efter lämningen som gick galant, for vi ut på promenad med Frida, Elvis & Nala. Eftersom Henry inte var särskilt trött så stannade vi till vid en lekpark och klättrade och gungade en stund. Henry har lärt sig hur man klättrar nu, och det bådar inte gott. Julias små stolar är alldeles perfekta för honom, men jag måste vara på min vakt för jag tror att det snart kan hända en olycka. Stolarna är så himla lätta och välter väldigt enkelt..
 
Vi tog oss sen ner till ICA där jag var tvungen att ha lite saker. Lax, bland annat. Avskyr lax och kan knappt få ner det, men känner mig ändå tvungen att äta det nu den sista tiden. Ska kötta på som bara faaaaaaaaaan den sista veckan nu!! Jag MÅSTE gå ner i vikt. Har gått upp i vikt igen efter att antagligen ha byggt lite muskler. Det är helt sjukt. Jag liknar mer en man än en kvinna, och det var väl inte riktigt mitt mål. ;} Haha. Har ändå inte tränat med tunga vikter, utan började med lättast möjliga och har sedan tagit mig upp något kg på vissa övningar. Hmm..
 
Känner att jag har klagat väldigt mycket den här månaden, vilket jag absolut inte trodde att jag skulle göra! Men jag får nog lov att ta tillbaka lite av mitt gnäll. Jag får på mig byxor som jag inte trodde var möjligt och känner mig smidigare överlag. Och rolig träning! Men det har varit otroligt tufft matmässigt! Blä vilken äcklig mat det är! Men kämpa på nu. En vecka kvar, som sagt! :} Sedan har jag lärt mig vad jag klarar av och inte. Kvarg med bär/frukt går inte. Det bara växer i munnen. Däremot kvargplättar med en "sås" gjord på kvarg & hallon - MUMS! Och spaghetti med köttfärssås går jättebra, en speciell köttfärssås då givetvis utan fett och istället en massa krossade tomater som jag i vanliga fall inte äter.. Även nötfärsbiffar med ugnsstekt potatis och tzatziki - ja ni hör ju själva! :} Tror att jag ska leva på det ett tag, haha. För bulgur, det går inte!


Fick ett snyggt linne av mamma istället för påskägg! :} Tack!
 
Och idag är det precis en månad kvar till Julia fyller 4!! Och bara 3 ½ vecka kvar till Henry fyller 1..






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?