Julia & ridskolan
Publicerat den

Hej söndag!
 
Jag och lillstumpan är nyligen hemkomna efter att ha varit på ridskolan. Julia har bytt grupp och går nu istället på ridlekis. Innan gick hon i knattegruppen. Ridlekis är nästan samma sak, förutom att de ska vara snäppet mer självständiga samt helst vara utan föräldrar på teorin. Dock fick Julia idag en hyfsat pigg häst som jag inte vågade släppa taget om särskilt mycket! Exet (!) hette han. Snäll i och för sig, men lite väl pigg och framåt för min smak. Teorin gick väl inte särskilt bra heller... haha. De fick rykta hästen Lilleman och medan de gjorde det gick jag och några andra föräldrar ut i ridhuset för att titta vad andra halvan av gruppen fick göra på ridlektionen. De delar nämligen gruppen i två delar där den ena delen rider först och den andra har teori först. Och sen turas de om varannan gång om vem som rider först osv. :} Bra upplägg! Även om Julia avskyr teorin..
 
Vi samåker numera med Frida & Lowa och tanken är att köra varannan gång! :}
 
Idag hade de gymkana och fick skritta och trava både raksträckor och slalom. Mindre kul med en alldeles för pigg häst som inte ville trava slalom utan helst kuta iväg, haha. Hjärtat hoppade till ett par gånger på mig kan jag erkänna. ;} Tänk om hästen skulle skena iväg med lilla Julia på ryggen! :O Peppar peppar har hon aldrig fallit av en häst, men någon gång ska väl bli den första.. Trampad på foten har hon däremot blivit!


  Mina guldklimpar ♥


Jätteglad tjej efter att ha varit på sin allra första hopptävling! 20 cm på hästen Skrållan reds felfritt och en prisrosett kunde tas emot! :} Hon är så otroligt vacker min lilla dotter! ♥

Jag har ju egentligen inte skrivit så jättemycket om Julias ridning kom jag på. Hon har i alla fall ridit sedan i höstas om jag inte minns fel, och hon är riktigt duktig. Ibland lyckas hon rida lätt i traven, men jag tror att hon mestadels sitter och åker med. Lite svårt för mig att hålla koll då jag alltid springer bredvid och håller i hästen. ;} Eftersom hon inte kan uttala "R" så är det lite svårt att stanna hästen med ljudet "brrr", och det är även lite svårt med tyglarna. Hur långa ska de egentligen vara? Och när ska man använda dem? ;} Styra kan hon däremot. Men det lossnar väl tillslut! Hon är ju bara 3! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?