Kvalitetstid med familjen
Publicerat den

Jäklar vilket väder vi har haft i påsk. Rena rama sommarvädret! Det är bara att hålla tummarna för att sommaren blir lika fin! Vi skulle egentligen ha umgåtts med kompisar idag, dock blev det ändrade planer så istället tog vi varsin barnvagn och promenerade bort till campingen och träffade barnens farmor. Eller egentligen bara Henrys farmor, men jag antar att man kan säga att hon är som en farmor för Julia också! :} Där fick vi lite fika, dock höll jag mig borta från de goda bullarna och åt troget min kvargplätt med hallonsås. Den är dock riktigt god, så jag klagar inte! :}
 
Efter lite bollspel så gick vi till kiosken och köpte glass {fatta vad jobbigt det är att hålla upp med allt!} och sedan vidare mot Vättern. Där hade de gjort om lite, och någon form av "stenstrand" hade kommit på plats. Där träffade vi våra blivande grannar och stod och pratade lite. Bland annat om hur otroligt fint det är i vår lilla stad och hur man inte alltid tänker på det när man befinner sig mitt i det. Henry somnade gott i vagnen och sov en bra stund! Medan han gjorde det lekte vi vid en bäck. Jag fick för mig att jag skulle hoppa på stenar för att ta mig över bäcken, och Julia ville självklart vara lika cool som sin mamma. Hon klarade det utan problem, och vi gick därifrån medan vi var på topp! En gång till så hade någon säkert trampat snett och blivit blöt. ;}
 
Solen tröttar verkligen ut en! Trots mellanmål och vatten bara en liten stund tidigare så blev jag superhungrig och galet trött. Vi gick till en lekpark och gungade, klättrade och lekte kurragömma. Natten till idag drömde jag att jag utan problem kunde dra mig upp flera gånger med hjälp av armarna när man håller i en stång. Vad kallas det? Hur som helst så tänkte jag att det var värt ett försök, men ack! EN GÅNG klarade jag det, sen var jag helt slut. :-( Haha. Man tror man är stark.. och det kanske jag är! Men jag är fortfarande för tung!! Attans..
 
Vi blev så galet sugna på att flytta in i VÅRT HUS. Vi befann oss i de trakterna hela dagen så längtan blev ju inte precis mindre. Tänk bara att få en egen trädgård. Slippa trappan upp till lägenheten. Slippa vägen precis utanför med bilar som kör alldeles för snabbt! Åh! ♥ Drygt en månad kvar nu bara! I helgen som kommer ska barnen sova hos sin mormor & morfar medan jag och David ska börja röja på vinden. Är lite nervös.. Vi har galet mycket skit! Men samtidigt finns det ingen skönare känsla än att göra sig av med gammal bråte! Julias gamla spjälsäng och madrass t ex, ett gammalt badkar, en trasig plastgran haha. Listan kan göras lång. Gamla kläder och leksaker/gosedjur tänkte jag skänka bort.
 
Julia & Henry fick varsina skattkartor från påskharen minsann!
Och de blev glada när de hittade sina ägg. Fyndade fina påskägg på Willys faktiskt. Eller jag menar: påskharen måste ha gjort det.. ;}

Julia ska också prova att gå över bäcken!
 
Köksfönstret fick sig en tvätt då jag stört mig på smutsen utvändigt hur länge som helst. Blev som nytt! :D

 
Finaste prickiga tjejen bland alla vitsippor. Jag frågade om jag fick ta en fin bild på henne och hon har lärt sig att säga "omelett" på varenda bild. Kul att hon kommit över perioden då hon hela tiden ska se sur ut! ;}
 
Nu vill Julia ha datorn och sitta och "plugga". Dags att gå!
Kram på er






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?