Att ha storasyskonet på dagis när man är mammaledig?
Publicerat den

Ja, jag läser ganska många bloggar och just nu läste jag precis Mirkas blogg där det handlade om att ha sina barn på dagis eller inte när man samtidigt är hemma och är föräldraledig. Enligt vissa kan det tyckas vara en kass idé, medan andra tycker tvärtom. Jag är FÖR, i den här frågan. Jag menar, varför inte? Skulle Julia varit hemma med mig och Henry hela tiden skulle vi krupit på väggarna allihop. Att hon får gå på dagis, GRATIS, under 15 timmar per vecka är ju hur bra som helst. Nu var hon i en väldigt bra ålder i och för sig, där lek med jämnåriga är och var väldigt viktigt för henne. Att få gå till dagis och just leka under ett par timmar i veckan tyckte hon var jätteroligt, och för mig var det väldigt skönt också. Dels att veta att hon var utomhus, lekte och förhoppningsvis lärde sig ett och annat kändes superbra för mig. Dessutom fick jag mer tid för Henry och hann med lite husliga sysslor också. Det enda negativa var att behöva ställa klockan på 07:30 för att hinna upp och iväg, haha.
 
MEN! Nu kommer vi till en annan sak: pengar. Nu hade jag turen att kunna ha Julia gratis på dagis ett visst antal timmar. Hade jag tyckt att det var värt det om jag behövt pröjsa en massa hundralappar? Det hade helt berott på summan. Över 500:- i månaden så hade jag inte gjort det. Då hade nog öppna förskolan och lek med vänner varit med prioriterat! ;}
 
Vart står NI i den här frågan? :}
 



 Miranda

Jag tror det bara är positivt att lämna ena syskonet på dagis, dels för utvecklingen med andra. få en identitet utanför hemmet, kompisar. och att man själv kanske får en egen tid eller se till att andra syskon får lite extra uppmärksamhet



URL:


 Me & My Baby Dolls

Jag har också mina barn på dagis och jag är hemma med Olivia och kevin. Olivia fyller 2 år i vinter och det är tänkt att hon ska börja på dagis också om några månder :-) varföre inte, får dom leka med kompisar och göra olika saker :-D



URL: http://mybabydolls.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?