Början av ett nytt år
Publicerat den

Henry som har skämt bor sin mamma med att sova nätterna igenom sedan vi började med Sempers milda havrevälling  för ett tag sedan har totalt fått fnatt och hållit oss vakna i två nätter i rad nu. Igårkväll började han snora och då förstod jag att det antagligen berodde på en kommande förkylning. Han har skrikit, varit missnöjd, bökat fram och tillbaka och helt enkelt inte fått ro. Vid 02 inatt sprang vi omkring och grejade och bytte platser så att alla skulle kunna sova. Då han tog sig för örat i natt misstänkte jag det värsta: öroninflammation igen! Men efter en alvedon sa han ingenting och sov lugnt i ca 6 timmar. I min och Davids säng, bredvid mig. David och Julia la sig på soffan och sov, något som Julia verkar vilja göra om då det var så mysigt. David däremot var väl inte superglad efter att ha blivit sparkad hela natten, haha.
 
Julia har faktiskt varit superduktig och sovit i sin egen säng, ibland hela nätterna, ett bra tag nu. Förutom inatt då hon kom in vid 00-01 nångång. Surfplattan som har en sprucken skärm {jättekul..} används inte lika flitigt om kvällarna längre, utan nu tog jag tag i bokläsandet igen! Väldigt mysigt faktiskt, och det fungerar riktigt bra. Vi tar varsitt barn. David tar Henry eftersom han blivit en hejare på att lägga honom, och jag får ta min kära vägrar-borsta-tänderna-dotter! ♥ När man väl borstar är det inga problem som tur är, men just att komma till skott är inte det lättaste! Omvänd psykolgi använder vi oss av, haha.

-Kom nu så borstar vi tänderna, Julia!
-Nej, jag vill inte!
-Nähä, men då skiter vi i det då!
-Neeeej, jag VIIIILL!

Så enkelt det kan vara. ;} Jag har David att tacka för den väldigt braiga idén!
Henry sover i skrivande stund, och för någon halvtimme sedan fick han näsdroppar. Lilla plutten. När jag torkar bort rinnande snor så skriker han för full hals. Antagligen är han väldigt öm nu när han är sjuk. Hoppas att febern håller sig borta! ♥

David & Julia är inne i Skövde och badar. Något som Julia läääääääääänge har sett fram emot. Jag väntar mig två trötta personer i kväll, haha! Hoppas att de har roligt, men det tror jag nog! :}

Nu är december slut, och på måndag börjar jag mitt kolhydratssnåla liv igen. Längtar faktiskt efter det då jag mådde så sjukt dåligt på gymmet igår. Magen skumpade när jag sprang på löpbandet! Det är nog det värsta jag har varit med om. Hoppas att mina kilon försvinner fort! Jag ska vara fit till sommaren är tanken! :} Bristningarna kommer alltid finnas kvar, med andra ord kommer jag aldrig få någon drömkropp, men jag ska göra det bästa av situationen. ;}

 
Slänger in i bild på min svarta nyårsoutfit! ;}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?