Antagningsbesked
Publicerat den

Här sitter en blivande sjuksköterska och skriver! I förrgår kom beskedet, och det var när jag stod och köade inne på H&M i Skövde med en ny klänning i handen som jag kunde se att jag den här gången blivit antagen! Vilken lycka! :D {För er som inte vet det så sökte jag samma program för två år sedan, men blev då 89:e reserv!}Mycket tråkigt just för stunden, men nu i efterhand är det ju uppenbart att det var för att lilla Henry skulle komma istället. Förra gången sökte jag enbart med betyg, men nu hade jag även ett högskoleprov i bagaget vilket säkert hjälpte till en del. 0,8 hade jag i resultat. Skrattretande. Men det räckte! ;}
 
I våras när jag sökte för fullt så hade jag hela tiden i tankarna att jag gärna ville komma in på sjuksköterskeprogrammet, men eftersom jag inte kom in sist så hade jag inte alltför höga förväntningar. Sökte då också till undersköterska i Skövde, på närdistans, för att möjligen kunna komma in där istället. För något behövde jag ha. Att springa runt som vikarie vet jag sedan tidigare att det är väldigt osäkert. Vissa veckor har man massor, andra veckor kanske ingenting. DET HÄR KÄNNS JU MED ANDRA ORD HELT UNDERBART JUST NU! När jag för några veckor sedan fick brev hem om att jag kommit in på undersköterskelinjen så började jag tvivla på högskolan och tänkte istället välja att läsa till uska av flera skäl:
1: Inte lika lång utbildning
2: ..Kanske inte heller lika svår för en latmask som mig
3: Mer hemmastudier vilket innebär mindre dagistid för barnen.
 
Nu har ju inte jag den blekaste aning om hur mycket tid jag kommer att tillbringa på högskolan, men antagligen mer än vad jag hade gjort om jag läst på närdistans. Det känns lite själviskt att låta barnen få gå mer på dagis, men å andra sidan kommer jag förhoppningsvis få ett bättre jobb senare med bättre betalt, så vi får hoppas att det kan väga upp lite. Och att barnen trivs på dagis! Nu medan jag varit hemma med Henry och Julia har gått sina 15 timmar i veckan har hon nästan varje gång blivit sur då jag hämtat henne så tidigt {14:00}. Hon ville vara kvar längre och leka. Hoppas att det håller i sig även i höst. ;} Och att lille HP trivs också!
 
Och jag har gått och skaffat mig en ny hårfärg på äldre dar ↓
Förändring behövs ibland :)



 Birgitta

Stort grattis. Är det i Skövde du skall läsa?
Behov av att låna böcker så är det bara höra av sig. Vissa har jag kvar. Visserligen ngr år på nacken men ändå.
Blev fint i blont även om det vart en ganska stor förändring på dig.
Kram Birgitta



URL:


 Birgitta

Stort grattis. Är det i Skövde du skall läsa?
Behov av att låna böcker så är det bara höra av sig. Vissa har jag kvar. Visserligen ngr år på nacken men ändå.
Blev fint i blont även om det vart en ganska stor förändring på dig.
Kram Birgitta



URL:


 Birgitta

Stort grattis. Är det i Skövde du skall läsa?
Behov av att låna böcker så är det bara höra av sig. Vissa har jag kvar. Visserligen ngr år på nacken men ändå.
Blev fint i blont även om det vart en ganska stor förändring på dig.
Kram Birgitta

Svar: Tack så mycket! Ja det är i Skövde. Vad gulligt av dig! Jag har även en släkting som jag skulle få böcker av, men krisar det så hör jag av mig! :) Det är säkert många böcker som är samma som tidigare år. Ja det blev verkligen en förändring! Men snäppet mörkare ska det bli :)
Kram på dig!
melindaochjulia.blogg.se



URL:


 Miranda

Grattis:)

Svar: Tack snälla! =)
melindaochjulia.blogg.se



URL:


 Beatrice, mamma till Devin & Lili ♥

Grattis! Jag hade bara 0,4 på högskoleprovet men kom in på förskollärarlinjen ändå :D Heja oss!

Svar: Underbart!! Grattis :) Vad bra vi är!
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://beabus87.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?