New hair
Publicerat den


Haha! Så otroligt ovant att vara ljushårig. Jag har gjort några tappra försök tidigare i livet men gett upp då håret inte velat bli ljusare än orange. Men nu gav jag mig inte. Min snälla, underbara vän Frida har hjälpt mig med både blekning, färgning och mousse. Utan henne hade jag aldrig klarat av det här! Vilket förändring. Hela mitt utseende är annorlunda. Hur ska jag sminka mig? Hur ska jag klä mig? Vad matchar? Och viktigast av allt: kommer jag att bli tagen på allvar? Jag ser redan blickarna på stan som säger att jag ser ut som ett freak. Jag är som en tonåring på nytt som vill upptäcka och förändra mig själv. Jag har alltid, alltid, varit nyfiken på om jag passar i ljust hår, då jag alltid varit åt det mörkare hållet. Nu äntligen vågade jag prova! Och det är jag glad för. Jag tänker se ut såhär ett tag nu och låta håret vila.
 
Tanken var ju att bli mer åt det ljusbruna hållet, men mitt i processen så ändrade jag mig. Visste helt plötsligt inte hur jag ville se ut. Att lägga i en mörkare färg nu skulle kännas dumt. Som att jag blekt håret hela i onödan. Jag har praktiskt taget blekt skiten ur mitt hår. Det var så sjukt rött innan! Hela idén innan var ju att bleka bort allt det röda för att sedan kunna lägga i en ljusbrun färg. Jag hade nämligen sett en fin bild på Carolina Gynning som jag ville försöka efterlikna, haha. Men det får bli en annan gång. Frågan är om jag någonsin kommer våga färga håret åt det röda hållet igen? Det är ju galet snyggt. Älskar rött/lila. Men nu när jag vet hur svårt det är att få bort.. Jag har kunnat rycka av mig håret. Slita av det i topparna. Jag har fått dammsuga golven efter mig när jag har kammat mig. Barbiehår kallar mamma det. Men jag har köpt hårinpackning och ska åtminstone försöka vårda mitt lilla barr. Som är sjukt tjockt. Jösses vad tjockt hår jag har. Det gör nog egentligen ingenting att jag kammar bort lite strån då & då.
 
4 blekningar, 2 färgningar och 3 omgångar med anti-yellow mousse har behövts. Helt okej! Jag trodde aldrig att det mörka skulle gå ur så fort. Det roligaste är ju att ingen känner igen mig. Inte bakifrån i alla fall. ;}
 
Oj vad långt det blev!
Ha en fin dag, nu måste jag ta hand om min son! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?