Att leva livet fullt ut!
Publicerat den

Som ni kanske har märkt så är inte jag en person som väntar med saker. Sedan barnsben har jag alltid haft ganska bråttom med allt jag tagit mig för, och avskytt att vänta och ha tålamod. Jag har inte tänkt på det innan, men det är först nu som det slår mig att jag fortfarande är samma person. I skrivande stund är jag 23 år och har redan hunnit med en hel del. Jag har två fantastiska barn, jag är förlovad, jag bor i en fin trea med två balkonger och har dagen till ära blivit husägare! Det är helt jäkla galet! Äntligen. Jag och David började vårt husletande redan i somras, och det har tagit oss 9 husvisningar för att hitta det rätta. Eftersom han är den enda av oss som har fast jobb så säger det sig självt att vi inte hade några miljoner att ta till för att hitta ett bra hus. Vi fick nöja oss med en mindre summa och försöka göra det bästa av situationen. Många gånger har vi till och med tänkt att vi ska vänta tills jag har fått upp inkomsten lite. För att kunna ta ett högre lån på banken och få ett bättre hus. De flesta husen är ju bra sunkiga alltså, med stora renoveringsbehov!
 
Vi har haft en del krav, även om vi snabbt fick lära oss att man inte får vara för kräsen.
Våra krav var:
♣ Alla kan sova på samma våning.
♣ Trädgård i söderläge.
♣ Ingen källare.
♣ Ingen onödig trafik precis intill {bara de som bor där har vägarna förbi så att säga..}.
 
Jag tror att det var allt, haha. :}
Vi har dock kikat på flera hus med källare, just för att det inte finns så mycket hus ute till försäljning i vår lilla stad. Dock var det flera av husen som krävde dränering, nytt tak - ja helt enkelt stora, dyra renoveringar! Stundtals kändes det omöjligt. Men nu! Det känns helt otroligt. Händerna darrade när jag skrev mina initialer och underskrifter på en massa papper hos mäklaren tidigare idag. Jag råkade till och med göra ena M:et lite för långt, men ytterligare ett sträck, haha!
 
Jag tänkta starta en ny kategori i den här bloggen, med namnet hus eller något {haha} och jag ska göra mitt yttersta för att skriva som fan! Vårt {galet att säga} hus är byggt 1976 och har inte renoverats sedan dess, haha! Lite småsaker hade de gjort, men t ex köket är ju typiskt 70-tal. Dock såg kaklet helt okej ut, så med lite ny färg på luckorna kan det bli riktigt bra! :} Allt är dock i fint skick, så till en början räcker det med lite färg & tapeter för att göra det mer i vår egen stil.
 
Huset är på 131 kvm och det är en 1½-plansvilla. På nedervåningen har vi en ganska stor hall, en liten toalett, kök, groventré med tvättstuga & klädkammare samt ett stort vardagsrum och matrum. Matrummet var innan ett sovrum, men de som bodde där tog ner väggen så att det skulle gå ihop med vardagsrummet. På baksidan är det även en inglasad (!) altan som man går ut på genom vardagsrummet.
 
Går man uppför trappan som ligger i hallen så har vi ett stort allrum, 3 sovrum och ett badrum. Med andra ord har vi alla ett varsitt sovrum! :} Och skulle man i framtiden få mer barn eller bara komma på att man behöver ett rum till, kan man göra ytterligare ett rum av delar av allrummet! Eller sätta upp en vägg där nere så att matrummet får agera sovrum igen. Från allrummet kan man även komma ut på en liten balkong. Kan redan nu varna för att det kommer vara ett ROSA tjejrum och ett BLÅTT pojkrum, hihi. Om jag får bestämma alltså. ;} Julia har mer och mer riktat in sig på lila och svart (!), så vi får väl se vart det kan leda. ;} Det viktigaste är att barnen trivs.
 
Jösses så jag skriver. Jag är helt uppe i varv! Vi var tvungna att tillsammans med Henrys farfar fira den här fantastiska, regniga dagen med en räkmacka på Vete & Råg. ♥
 
Bilder kommer självklart att dyka upp så fort vi fått tillgång till huset! :}



 Elin Grenabo

Vad roligt! Vi blir ju nästan grannar :)

Svar: Ja, det ska bli jätteroligt! :D Tror att det är ett exakt likadant hus som ni har till och med! :)
melindaochjulia.blogg.se



URL:


 Cajsa

jättekul!! Jag ser verkligen fram emot massa bilder från ert nya hem :D

Svar: Jaaaa, vilken grej liksom! Hus!?!? :D Ja bilder kommer, tonvis! :D
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://cajsacajan.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?