Den senaste tiden
Publicerat den

Jösses vad lång tid det tar mellan inläggen, knappt att man kan kalla det för att blogga. ;}
Den senaste tiden har det skett lite förändringar, inte minst för Julia. Vi tror att hon kan vara laktosintolerant och hon äter därför laktosfritt numera. Inte allting, och vi har inte uteslutit laktos ur olika maträtter, men laktosfri mjölk och yoghurt kör vi med. {Hon har haft magont och illamående nästan varje dag i ett år, så det var på tiden att vi reagerade!}. Ett tag trodde vi att det berodde på vällingen {hon har fram till nu druckit välling innan läggdags}, vilket jag i och för sig fortfarande tror, då hon alltid mådde illa efter att ha slukat en flaska. Fast, vem skulle inte må illa då? Nu har hon inte druckit välling på ett tag, och vilka framsteg! Nu behöver jag inte längre vakna upp varje morgon till "mamma... jag har ont i magen..". Så skönt! :} Inte minst för hennes egen skull..  Det var i lördags när vi åt tacos och Julia åt en massa gräddfil, som vi förstod att det nog ändå hade med laktos att göra! Jag hade inte en tanke på att köpa laktosfri gräddfil, så det var väl lite mitt fel att Julia sedan började må illa och få jätteont i magen. Stackaren. ♥ Enligt läkaren finns det inga prover att ta för att se om hon är laktosintolerant, utan vi ska fortsätta som vi gör i nuläget. Förhoppningsvis växer det bort! Orka allergier!? :O Har aldrig varit allergisk mot något, och hoppas så att även mina barn slipper det!
 
Idag var jag med Henry på BVC på förmiddagen. Men mer om det i ett annat inlägg när jag hunnit fota lite 10-månaders bilder! Alltid lika kul att ha. :}
 
På tal om honom så har han blivit omöjlig att få i säng på eftermiddagarna. Han somnar bara inte! Trots att han fortfarande enligt mig behöver sova två gånger/dag. Idag har han varit vaken 7 timmar i sträck! :O Han vaknade efter en sen förmiddagsvila 12:15, och ligger i säng först nu och ska sova för natten. David fick ta över. Jag orkar inte mer! Försökte i 2 timmar förut att få honom att somna, jättetrött som han var! Det tar på mina krafter kan jag säga! :l
 
Annars då?
Jag håller på med lite tavlor igen! Så himla kul! Men som med det mesta så går det i perioder. I höstas höll jag på massvis, och nu är jag igång igen! En tavla såldes förra veckan, och nu har jag ytterligare 3 på gång! Wiiie! :} Alltid bra med lite extrapengar för en tvåbarnsmamma som lever på lägstanivå. -_- Aldrig mer, säger jag! Får jag mer barn någon gång ska jag banne mig jobba ordentligt innan så att jag får en mänsklig föräldrapenning. Att inte ens få ut 4000 i månaden känns lite knapert.. :P 



Nu ska jag städa badrummet. Byta i kattlådan och moppa golvet. Det suger getpung att ha dusch/toalett/skötbord/KATTLÅDA/tvättmaskin & torktumlare i samma rum! Kan ni tänka er stanken? Ständigt fuktigt och en nysketen katt på morgonen.. Jag får alltid ställa ut kattlådan i hallen så att vi över huvudtaget ska kunna vistas i badrummet. Jag blir täppt i näsan och Julia gnäller på att det stinker så att hon inte kan andas. Och ändå byter vi kattsand varje vecka och tar bort bajset så fort vi ser något. Äckligt, det är vad det är! Bort med katten! säger en djurvän som jag..



 Maria

Ni kanske kan prova att byta till någon annan kattsand. Vår kattlåda har det aldrig någonsin luktat illa från. Bara ett tips som kanske kan hjälpa! :-)

Svar: Vi har haft annan kattsand, en såndär som klumpar sig när det kommer kiss på och som man slänger direkt. Den funkade tyvärr inget bra för sanden hamnade överallt och klistrade sig fast på golvet i hela badrummet! :/ Lukten blev bättre, absolut! Men istället fick man ont i fötterna för att man trampade på den, haha!

Men vi får väl se oss om efter annat.. Såhär kan vi inte ha det! Tack för tipset i alla fall =)
melindaochjulia.blogg.se



URL:


 Linda

Dom gör ju reklam för nya självtester på nåt av apoteken... Tror laktos var med där??

Svar: Ja det har jag sett, dock inte tänkt på om det är laktos med! Men kan kika! :D Dock sa ju läkaren att man inte kan testa... :s
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?