Lite av vår helg ♥
Publicerat den

Men hallå! :}
 
Som alltid när jag ska till att skriva ett litet inlägg så fastnar jag vid andras bloggar istället. Kommer på att jag inte har läst den och den idag.. Allt som oftast slutar det med att jag inte hinner skriva något själv, haha. Så sorgligt! :'}
 
Hoppas allt är fint med er! Här hemma har vi en oplanerad dag. Henry ligger och sover i vagnen på balkongen och Julia gör lite allt möjligt. Hon har målat, pusslat, tittat på film och skrivit. Nu tittar hon på film igen i sitt rum, och jag troratt det kan vara Dora hon ser då hon då & då skriker ut olika ord, haha! Hon kikar på sin surfplatta så jag hör ingenting. Väldigt skönt! ;} I morse vaknade jag och Henry tidigast {06:30}, och vi var redan uppe när jag såg att det började röra sig i sängen inne i hennes rum. Under natten hade hon visst bytt plats på kudden och sov istället åt "fel" håll, haha. Lite Pippi Långstrump där kanske? Konstigt nog låg hon kvar istället för att hoppa upp, och hon påstod att hon inte mådde särskilt bra. Att hon måste ha blivit smittad av mormor när vi var där igår eftersom mormor haft influensa hela veckan. Dock var vi endast utomhus igår, i trädgården och i lekparken, så vi borde inte ha blivit smittade. Julia verkar dock frisk, har ingen feber eller andra symptom. Sååå.. kan det sitta i huvudet kanske? Jag kom med förslaget att vi kunde åka till arken i eftermiddag, men "det kan vi ju inte göra för jag är ju sjuk!", sa Julia då. Hepphepp.. kanske mår hon lite dåligt ändå för arken brukar annars vara jätteroligt enligt henne! Hoppas att det inte är något!!
 
På tal om mormor & morfar så åkte vi dit en sväng under eftermiddagen igår. Julia och Henry lekte av sig på olika sätt medan jag pysslade om vår älskade Volvo. Den fick sig en rejäl omgång inuti; dammsugen, våttorkad, fönstertvättad & vädrad. Bara utsidan kvar, men sålänge det är sånthär väder så får det vänta lite. Skulle bli alldeles för kallt att stå och tvätta den igår. ;} Henry roade sig mestadels med att gå omkring med en gammal gåvagn på gräsmattan. Alldeles perfekt då gräset gör att det går tyngre att köra. Här hemma på golven glider det ju så mycket att han nästan bara ramlar om man inte håller i honom samtidigt. Julia gick omkring och vattnade olika saker, och sedan fick båda barnen lite mellanmål i form av pannkakor i lekstugan. Det såg så gulligt ut! :}
 
 

Tydligare bild på fikastunden! :} Julia är verkligen en fika/mellanmåls-tjej! Hon är redan inne på sin tredje (!) macka idag, där 1 gick till frukosten och 2 nu till mellanmålet. Lunch och middag struntar hon gärna i, men liksom jag småäter hon gärna emellan..
 
Förresten! Är det inte galet många gravida nu? Jag kan räkna upp hur många som helst bara i lilla Hjo som har tillökning på gång. Så otroligt mysigt. Grattis till er om nu någon gravid skulle läsa det här! :} ♥ Vi har faktiskt något stort på gång vi med, hihi, men jag återkommer när det är helt säkert! ;} Det här känns SÅ jäkla bra! Är lycklig ända in i själen och hela min kropp liksom bubblar inombords! I morse hade jag någon konstig känsla i magen, typ menskänsla? Hmm.. Knepigt! Men nu känns det bättre igen! :}
 
Ha en fin dag allihop! Puss på er
 
Haha, måste bara tillägga vad Julia just "skrek" till filmen i sitt rum: Aaa laaav jo!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?