Stor & Liten
Publicerat den

Tusen tack för alla grattishälsningar angående huset! Det är nästan i stil med att vara gravid det här, folk kommer fram och frågar lite, säger grattis och "åh vad kul för er"! Och ja, det ska verkligen bli superroligt! Det är knappt att jag kan fatta det. Otroligt nog har lugnet börjat smyga sig på lite. Papprena är påskrivna och det enda vi egentligen kan göra är att vänta. Vänta på tillträdesdagen..  Förut tänkte jag på huset dagarna i ända, men nu har jag som sagt lugnat ner mig lite och andra tankar kan också få plats i hjärnan, haha.
 
Men: vi har massvis med idéer. Vi vill ändra på ALLT. Fula gamla plastmattor och 70-talstapeter vill vi få bort, vi vill sätta in en kamin, måla om huset, lägga tralldäck på altanen för att slippa stenplattor där ute. Och så vidare! Tänk om man kunde vinna på triss? ;} Nästan så att jag får gå och köpa mig en lott och hoppas på det bästa!
 
Hur som helst.
Nu lever vi i nuet ett tag.
 
Idag är det fredag och solen skiner. Julia är numera ledig från dagis på fredagar och tillsammans med underbara vänner har vi tillbringat förmiddagen på Stor & Liten. Det blev frukostbuffé, lek och sångstund. Frukostbuffén tycker jag är alldeles fantastisk! 20 kr för vuxen och gratis för barn. Det finns inte riktigt lika mycket att välja på som på onsdagar, men det är ändå flera olika mackor, pålägg och frukt! Mumsigt. :}
 
Stackars Henry är inne i en riktig slå-sig-period nu! Ajaj.. Igår stod han på näsan inne i badrummet när han skulle ta sig från elementet till bänken.. Jag hörde hur det "klickade till", och blodet bara rann hur munnen på honom. Stackaren hade bitit sig i läppbandet, men liksom de flesta gångerna verkade det inte göra särskilt ont för han skrek inte alls mycket. Så fort det blir blod inblandat så ser det ju så mycket värre ut..
 
Även idag ramlade han ett par gånger när vi lekte i lekrummet. Slog pannan i en låda och allt vad han gjorde. Det är en jobbig period när man lär sig att gå. Vill så gärna, men efter några steg tappar han balansen och faller för det mesta handlöst ner mot golvet. Plutten! ♥
 
Julia är idag superfin i en ny, blå klänning som hon fick av Davids mamma igår ↓

 
Som vanligt när den här lilla damen får något nytt så är ALLTING fel. Det är fult och det är obehagligt och det ska minsann aldrig användas. "Nähä, men då ger vi klänningen till någon som vill ha den istället", säger jag, men då blir det minsann andra bullar. Den är BARA hennes och hon ska minsann testa den.. Haha! När ska detta beteende försvinna? Själv skäms man för att man har ett "otacksamt" barn.. Jag lever liksom i en värld där mitt barn gråter för att hon får ett kinderägg och inte två..
 
Idag har hon dock använt den och jag har inte hört några klagomål alls. Ni skulle känna tyget! Så lent! :} Henry fick ett par snygga, bruna manchesterbyxor! :} Och som ni kan se så målades naglarna fina igår. Ena handen röd och andra lila!

Om ni undrar varför det inte kommer så mycket bilder på lilla fröken, men desto mer på Henry så beror det på att Julia sällan vill vara med på bild, och dessutom är inne i en sur-period där hon ständigt är grinig för något! Så trist! Vart tog lilla glada Julisen vägen?






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?