Magont & akuten
Publicerat den

Hej vänner
 
Fy, hela dagen har jag känt mig ofräsch och trött. Jag antar att det beror på att Julia väckte oss vid 4-tiden i morse av att hon hade väldigt ont i magen. Hon hade sovit mellan oss inatt och sängen var allt annat än fräsch, om jag ska hålla er ifrån detaljer. In på toaletten med Julia, senare in i duschen för att tvätta av henne. Febern verkar vara borta men hon har väldigt ont i magen. Så pass ont att David vill åka in till sjukhuset och kolla upp vad det egentligen är hon har råkat ut för. Själv tyckte jag att vi "alltid åker till akuten vid minsta lilla", och tyckte att det kändes onödigt. Jag hade inte sovit många timmar heller då Julia behövt gå på toaletten flera gånger, så jag var så trött att jag mådde illa. Medan vi bäddade rent i sängen bestämde vi oss ändå för att ringa 1177 och rådfråga lite. Fick som vanligt svaret att åka in till akuten eftersom det är svårt att bedöma på telefon.. Men ändå väldigt bra att de tar det så allvarligt!
 
Medan David stannade hemma med Henry åkte jag och Julia de tre milen in till KSS. Hon somnade i bilen och verkade må betydligt bättre när vi var framme. Intill sjukhuset fanns en fårhage med en massa söta lamm i. De hälsade vi på. Blev mottagna väldigt snabbt men som vanligt när man åker in till sjukhuset så är symptomen som bortblåsta. Julia hade inte ont någonstans, ingen feber eller något. Barnläkaren {som för övrigt var väldigt duktig och fick Julia att känna sig säker och våga gå med på allting som behövde göras} kunde inte riktigt förstå varför vi kommit in när det hela bara verkade röra sig om någon form av magsjuka, hon som precis hade somnat så skönt i soffan... :P Jag berättade ändå att jag kände mig orolig för att det kunde vara någon typ av urinvägsinfektion, då hon dels klagat på ont i magen nedanför naveln, men också ont i ryggen. Ont i hela kroppen i och för sig, men det brukar man ju ha vid feber. Tyvärr kunde Julia inte lämna något urinprov då hon inte var kissnödig, och eftersom klockan bara vart runt 06 så var det ju ingen kiosk eller något som var öppet så man kunde köpa något heller. Annars slog tanken mig att vi kunde ätit frukost där och sedan kommit tillbaka med ett urinprov. Men hepp. Hon fick även besöka toaletten en gång på sjukhuset. Och just det. Hemma innan vi for iväg till Skövde, sa jag att hon skulle ta på sig en blöja ifall det skulle läcka igenom i bilen. Det var hon inte bekväm med! Dels var blöjorna lite små och obekväma, men också tror jag att hon kände sig väldigt konstig. Hon har inte använt blöja sedan i vintras, och då endast på nätterna. På kom den tillslut, men jag lovade att vi skulle ta av den inne på sjukhuset eftersom hon inte ville att läkarna skulle se den.. Lilla pluttan! ♥
 
Istället åkte vi hem och var hemma igen strax efter kl 7. Jag la mig direkt och sov en stund, men Julia var pigg eftersom hon sovit både på dit- och hemresan, så hon satte sig i sin ensamhet och pysslade lite, kikade på film osv. David och Henry gick upp strax därpå och jag fick fortsätta sova till 9:30! Så skönt. Gick upp och åt frukost för att sedan märka att Henry var trött och går in i sovrummet för att lägga honom. Jag somnar då om en timme till! Haha, därför jag mår som jag mår...
 
Julia dricker annars bra och har idag även fått i sig lite spaghetti. Har också köpt hem proviva som hon drack ett halvt glas av. Bra bra. 
 
Tvättmaskinen och tumlaren går varma här hemma. Jösses vad jag kommer sakna att ha en torktumlare sen när vi bor i hus. Det finns ingen där just nu.. Ska nog banne mig köpa det senare i alla fall! :} Julia har annars varit ganska pigg idag och lekt och haft sig. Dock blir hon hemma från dagis ett par dagar.
 
Tänkte på en grej till: jag sa till barnläkaren att jag tyckte att Julia såg så smal ut. Ryggraden "sticker ut" och man ser revbenen osv. Dock väger hon ju över 19 kg och är helt normal, men haha, vet ni var läkaren svarade? "Men barn i den här åldern ska inte vara så "stora" {tjocka/mulliga}. De har sin växtspurt dels nu i 4-årsåldern, och sen igen vid 6 års ålder!" Så då vet ni det alla föräldrar! ;}
 
Hoppas att du snart blir frisk lilla sötnos ♥
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?