Tankar om framtiden
Publicerat den

Hej måndag!
 
Som ni vet så är jag just nu mammaledig, men om bara 11 dagar fyller min bebis 1 år. Egentligen skulle han ha kommit ut redan idag, men kroppen ville annorlunda och vi fick vänta ytterligare i 11 dagar. Men lika bra gick väl det! ♥ Jag kommer även att vara mammaledig under sommaren, och planen är att skola in Henry på dagis i början av september. Jag har sökt tre utbildningar och bara MÅSTE komma in på någon av dessa. Alternativet annars är att söka jobb eller vikariera inom hemtjänst/barnomsorg. De alternativen känns inte alls särskilt lockande då vi i höst kommer ha ett hus att underhålla! När jag vikarierade förra året fick jag ut melan 4000-5000:- i månaden vilket inte är någon särskilt hög summa. ;} Skulle jag plugga kommer jag få ut närmare 10 000 i månaden. Desto bättre! Det plus barnbidrag och underhåll är ju ca 13 000. DET, kommer behövas!
 
Åh!
Håller alla tummar & tår för att det här kommer att lösa sig. Är sugen på att utbilda mig för att få ett bra jobb sen. Känns ju inte som att man kan få särskilt bra jobb utan utbildning i dagens samhälle. Ett tag var jag väldigt anti att jobba på obekväm arbetstid, men just nu känns det nästan bara lockande, haha. Att ibland slippa laga kvällsmat och natta barn ser jag bara som något positivt nu när jag ständigt lever med att göra det. Även om våra barn är väldigt lättsövda! :} Dock på tok för sent..  Idag vaknade jag av mig själv kl 8, medan båda barnen valde att sova ännu en timme. Det händer ALDRIG när David är hemma. ;}
 
Den 11 juli får jag reda på om jag kommer in på högskolan! Det är andra gången jag söker in, så mina förväntningar är inte särskilt höga.. Men jag slutar aldrig hoppas! Vill vill vill!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?