Har jag namnsdag idag? Eftersom det står Anders i almanackan.. Andersson..?
Publicerat den

Sista dagen i november månad är snart förbi!
 
Efter att ha vaknat tidigt i morse, stigit upp, gjort frukost och ätit den, borstat tänderna, gjort i ordning barn inför plåtande till julkort, förvandlat allrummet till en "fotostudio" genom att flytta på möbler och bära upp diverse pynt att ha som bakgrund på julkorten, försökt få griniga barna att se glada ut (är det bara mina barn som alltid är sura och ledsna när det vankas fotografering? Nästa år blir det banne mig en fotograf som får stå för julkorten! Jag blir bara förbannad.), fått ett hyfsat lyckat kort när båda barnen ser hyfsat glada ut, städat i ordning efter mig, fikat, sminkat mig, borstat tänderna igen, varit på Hem & Hobby och handlat fler julstjärnor, ljus, tallrikar, batterier, lampor, snöre och juldukar, åkt hem och gjort och beställt julkort, skrivit schema till dagis för december månad, åkt till mina föräldrar och fikat och fått en röd julmatta att ha i köket eftersom mamma hade tre stycken men bara behövde två, åkt hem igen och städat undan kattkissodören och skurat tvättstugan och dörrar, tvättat kläder, satt upp julpynt, tinat köttfärs i 16 minuter i micron för att sedan blanda den med diverse ingredienser och rullat det till köttbullar, skalat potatis och morötter som skulle kokas, gjort brunsås, ätit det, diskat, skrivit ut papper till praktiken i morgon, försökt lägga Henry men eftersom Julia spelade tv-spel under tiden med alldeles för högt ljud så att Henry inte kunde somna fick jag gå ut och sänka ljudet, gått in till Henry igen och satt mig i den lilla fåtöljen och hållit hans hand tills han äntligen somnade, så sitter jag nu här!
 
Och ja, det var väl min dag i stora drag.
Nu ska jag fortsätta med min skrivuppgift i Vårdandets etik eftersom jag måste lämna tillbaka de flesta böckerna till bibblan i morgon. Aj aj..
 
Jag förstår inte hur jag kan ha ett lågt blodtryck?
Kram.






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?