Pysselkväll
Publicerat den

Hej på er i kylan!
 
Det blir nog allt till att ta fram den stora vinterjackan i morgon. Satan vad kallt det är när det blåser!
Idag hade jag föreläsningar vilka var både spännande och tröttsamma. mycket information, så komprimerat! Det handlade om cirkulationssystemet, det vill säga hjärtat med dess förmak och kammare, vener och artärer. Vi pratade också lite om EKG eftersom vi i morgon ska öva på det uppe på KTC. Det ska bli roligt! Jag har gjort EKG en gång innan på min VFU för ett antal veckor senda, men jag kan inte direkt kalla mig fullärd, haha.
 
Inatt hade jag en dröm som delvis handlade om skolan. Eller ja - jag drömde om mitt liv så som det ser ut nu. Att jag bor här i mitt hus med min familj och läser på högskola. Dock, var jag i drömmen sjuk. Dödligt sjuk i cancer. Jag hade bara några dagar kvar att leva och jag var helt förstörd. Jag minns att jag i drömmen tänkte på att vi i skolan hade pratat om att man lätt inbillar sig att man är sjuk när man håller på att läsa så mycket om sjukdomar, och att det kanske trots allt inte var sant? Kanske skulla jag klara mig.. Jag ville inget hellre! Det var en fruktansvärd dröm. Tanken på att det för vissa människor är verklighet är ruskigt skrämmande. När jag vaknade i morse var jag galet tacksam för att jag befinner mig här och nu, frisk och kry. Aldrig känt mig så frisk. Förra hösten är som en dimma då jag ständigt var yr, kallsvettades och var allmänt konstig, trots läkarundersökningar som visade på att allt var normalt. Mysko.. Men nu är jag i alla fall "normal" och kan göra normala saker utan att svimma. Det tackar jag för.
 
När jag kom hem från skolan vid 16:00 lagade jag lasagnette till familjen, och när alla ätit så mycket de orkade så blev det pyssel för min del. Har sett att väldigt många har gjort så söta små granar av gamla böcker, så det var jag ju självklart tvungen att testa! Väldigt enkelt faktiskt. Om än lite jobbigt för fingrarna efter ett tag. Här är resultatet, jag ska bara skaffa en liten stjärna till toppen! Jag sprang in på en second hand här i staden där man kunde köpa 3 böcker för ynka 10 spänn. Hah! Har gjort två stycken än så länge. :} Bra julpynt sen!

 
 Och den står på det färdiga linneskåpet! Det blev SÅ bra! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?