Renovering av linneskåp
Publicerat den

 
 


Kommer ni ihåg att jag köpte ett gammalt linneskåp på blocket för en tid sedan? Det stackars skåpet har blivit stående i garaget alldeles för länge, men nu i helgen tog jag äntligen tag i det! Köpte mig färg på Rusta, både kvistlack och lackfärg. Påminnelse till mig själv i framtiden är att jag nog ska satsa på lite dyrare och framför allt bättre färg. Jag har målat 5 (!) lager och ändå lyser det igenom på sina ställen.. Kul! Men jag känner mig nöjd i alla fall. Jag gillar ju när det ser lite gammalt och skavt ut, eller ja - inte helt perfekt. Det är ofta det som gör det perfekt! :} Det här skåpet har sina skavanker, men det spelar ingen roll. Det är så jag vill ha det! :}
 
Som ni ser är beslagen inte på än. Jag är för övrigt så nöjd. De fanns på Förr & Nu i Tibro, där kan man alltid hitta skojiga saker. Inte farligt dyra heller. 39 kr/st och 49 kr/st. Vi hade inte några lämpliga skruvar så det ska vi försöka lösa under morgondagen. Gud vad roligt det här är!! Älskar att göra om möbler, även om jag egentligen inte har tålamodet till det. Men jag kan ärligt säga att jag hellre tittar på när färgen på skåpet torkar, än ser på fotboll. ;}
 
Vi har dessutom fått överta ett gammalt skåp som stått hos mamma tidigare. Det är i sin tur från min mammas farmor, och det är ju extra roligt. Det står inne i "matsalsdelen" och gjorde sig riktigt bra. Bilder på det kommer en annan dag! Även det är vitt, det funkar alltid. Nu får det dock vara slut på möbler på ett tag. Huset är fyllt!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?