Små trähus från Netto
Publicerat den

Var förbi på Netto på hemvägen från dagislämningen förut och hittade till min förtjusning dessa fina små trähus som jag länge varit på jakt efter. Hittar en massa söta saker till pojkrummet. Inredning är tydligen ett stort intresse för mig har jag märkt. Det är så himla roligt! Näst på tur här i vårt hus är allrummet här på övervåningen där jag dagligen sitter och läser och skriver. Vi har allting till renoveringen då det bara ska målas, men det gäller bara att få tummen ur. Väggarna är i så pass bra skick att lite färg räcker gott och väl. Vi har färg över från Henrys rum nämligen som vi tänkte använda, och då tapeten redan är ganska ljus så behövs det nog inte så många strykningar. :}

Är fortfarande lite kluven över hur jag vill ha det här uppe. Eller vi, hehe. Jag är i alla fall sugen på ett naturnära rum med varma färger. Rummet har en balkong, och därmed har det både en balkongdörr och tre fönster som ljusinsläpp, men rummet vetter mot norr. I nuläget har jag satt upp de gardiner vi hade sedan innan som låg i garderoben. Ett par svarta och Julias gamla starkt rosa gardiner. Det ser förjävligt ut. Men jag är mycket för dubbla gardiner när fönstren är stora. ;}

Då rummet är så pass stort att det innehar hela husets bredd så är det en hel del snedtak som inte går att göra så mycket med. Där är jag också lite kluven då det inte får bli för vitt! Kan man göra något med snedväggar..? Fästa tyg på kanske? Kom gärna med idéer om ni har några! :}

Hepp, nu får jag sluta skriva och plugga lite mer! :} Håller på med hormoner nu och en massa återkoppling och allt vad det är. Huua.. Jag behöver hjälp från högre makter om det här ska gå.

Kramar på er i solskenet! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?