Tentafunderingar
Publicerat den

Första tentan av två den här veckan är gjord. Kändes.. sådär! Det handlade alltså om anatomiska strukturer, och vi fick bilder att titta på där vi skulle skriva vad olika delar hette - på latin. Till en början kändes det jättebra. Härligt när man har pluggat på rätt saker! Däremot gjorde jag bort mig på delen om ögat. Jag som satt och läste om det så sent som igårkväll och då kände mig "jättesäker". Skrev retina där det skulle stå sclera. Placerade fovea centralis där blinda fläcken är, och så vidare. Attans. Där försvann några poäng. Förhoppningsvis har jag så att jag klarar mig i alla fall. Om jag inte helt missuppfattat allting. Men så korkad kan jag väl inte vara? 30 poäng behövde man ha för att få godkänt, av 50 möjliga.
 
Satt i en timme och skrev även den här gången. Annat lär det väl bli på fredag när den rysligt svåra tentan kommer som handlar om nervsystemet bland annat. Haha, jag är så nervös. Jag vill verkligen klara av den. Utan att egentligen ha reflekterat så mycket över det så har jag märkt att jag har jättehöga krav på mig själv på tentorna. Det är ju inget bra..? Vill verkligen klara av allt, men jag måste intala mig själv att det är okej att "bara" bli godkänd. Man mår inte bra om man har för höga krav på sig själv. Väntar även med spänning på resultatet av förra tentan. Lite jobbigt att man får vänta så länge på resultateten. Inatt drömde jag att jag hade fått VG på den. Haha, önskedröm! ;} Men kan man inte få allt i verkligheten så får man ta det i drömmarna!
 
Och det är verkligen sant så som alla säger. Vårt hem är skinande. Igår dammsög jag hela huset, tvättade till och med våra täcken, vädrade, piskade mattor och höll på. Slängde ut mattan från vardagsrummet då den var så snuskig. Lagade kalops! Varför blir tråkiga hushållssysslor så oerhört intressanta när man verkligen inte har tid? Jag skyller min okunskap om ögat på kalopsen.
 
 Vårt nakna vardagsrumsgolv. Men det kanske kan vara en bra idé att inte ha någon matta där sålänge barnen är små? Eller så länge som jag kladdar så in i.. ;} Jag erkänner. Jag är värre än barnen! Köpte för övrigt färg på Rusta idag och till helgen tänkte jag försöka ta tag i mitt senaste skåpsprojekt (blocketfyndet ni vet). Det ska stå där det gamla skrivbordet står nu är tanken. Men nu kom vi även över ett vitrinskåp som David gärna ville ha stående där.. Så vi får la se vad som sker!

Ha en fin dag! Nu ska jag betala räkningar och sen plugga ännu mer!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?