8 april
Publicerat den




Idag har jag självstudier och jag har hunnit med en hel del. Både med hemmet och med skolan. Läst lite om kommunikation och alla dess delar i en bok jag lånat på bibblan. Även hunnit med att diska, tvätta och vika tvätt som hunnit torka för längesen. Konstigt nog hinner sådant aldrig bli gjort när pappan är hemma med barnen..!? Hmm, mycket märkligt. I morse hann jag även med ett gympass, något som jag inte ens minns när jag hann med senast. Det har med andra ord gått ett tag, tyvärr. Jag kan redan ana en ganska skön träningsvärk, men vad gör det när träningen aldrig kan bli sammanhängande? Ha en ordentlig träningsvärk en gång i månaden gör väl varken från eller till.. Menmen, man mår i alla fall bra när man väl tränar! Och det är väl ändå huvudsaken. :}
 
Sessan har flyttat hem igen förresten. Nu när värmen har börjat komma var det dags att ge henne ett nytt försök. Dessutom började hon tydligen klättra på väggarna hemma hos svärfar {där hon har bott} eftersom hon enbart varit innekatt där, och han tröttnade väl på hennes jamande. Jag lät henne vara ute större delen av förmiddagen, trots en del protester från hennes sida. När jag några timmar senare öppnade dörren sprang hon omkring uppe på garagetaket! Med tanke på att vi har grustak så vill jag inte tänka på vad hon har gjort där uppe.. ;P Nu hoppas vi dock på att detta går bra och att Henry kan hålla sig i skinnet och inte skrika och slå på henne alltför mycket. Det verkar i alla fall ganska lovande. Mig veterligen rörde han henne inte så mycket igår, men desto värre var det med volymen på rösten.. Tåls att träna på! Men han tycker om henne så mycket och gör sina glädjetjut (SEESSAA) när han ser henne!
 
När vi besökte mina föräldrar i helgen så klippte jag av lite syrenkvistar från deras buske och tog med hem. Det är en STOR sorg att vi inte har några egna syrener i vår trädgård. De är ju så ljuvliga! Jag väntar med spänning på att de små ljuslila blommorna ska träda fram.
 
Häromdagen bytte jag även gardiner uppe i allrummet. Tidigare hade vi dessa som köksgardiner i lägenheten, och jag tycker verkligen om dem. Varken chockrosa eller bebisrosa, utan helt enkelt bara fint rosa! Tror till och med att David tycker om dem! ;} Det blev lite mer "barnvänligt" också med lite färg! Är sugen på att köpa ett tyg och sy likadana kuddfodral till alla kuddar. De macthar ju inget vidare.. Kan det bli bra tror ni? Samma tyg på typ 10 kuddar? Eller kanske två olika tyger?






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?