En trevlig helg
Publicerat den

Hej på er vänner, lite varstans bort i bygda!
Jaa, jag är såld på Västgötanytt. Hur underbart är det inte!? :}

Helgen har mestadels bestått av att ha varit utan barn, något som trots att de är underbara (barnen alltså) faktiskt kan vara mycket skönt. Redan igår eftermiddag lämnade vi av barnen hemma hos mina föräldrar där de sedan sov över till idag. De hade lekt, plockat blommor och haft det riktigt roligt vad jag förstod det som! Medan de var där igår så passade jag och David på att "götta" oss med lite likör 43 (blandat med mjölk och apelsinjuice!) samtidigt som vi gjorde oss i ordning för att åka in till Skövde och äta på Mangos. Black & White med bara black blev det för min del. Tycker att fläskfilén är så torr där så den försöker jag undvika.. Herre min skapare vad gott det var. Då vi skippat lunchen igår just för att vi skulle till Mangos så gick nästan allting ner också! 

Efter maten var vi tvugna att gå en promenad för att få ner maten ordentligt - innan vi fick vidare till nästa ställe. Lite dricka och prat med Davids gamla vänner fick göra den kvällen. Tack och lov känner jag mig ganska pigg såhär dagen efter.

I skrivande stund befinner sig Julia på maskeradkalas hos sin dagiskompis. Elsa var ett givet val av utklädnad, och vi panikbeställde både klänning och peruk på internet i tisdags. Kom i torsdags - bra service! Peruken har en lång fläta också, men den syns inte på bilden. ;} Jag kan inte förstå hur stort Frost har blivit!? Julia och många av hennes kompisar är helt galna i framför allt Elsa, och det leks och pratas om det nästan dagligen. Själv försöker jag förstå vad det är för "fel" på Anna? Jag säger i alla fall jämt att Anna är min favorit, just för att få det lite mer jämnt. ;} Tydligen ska kommande lillasyster heta Elsa också.. Fint namn tycker jag! Men varannan flicka heter ju Elsa nu för tiden. Det får räcka med ett populärt namn i den här familjen (Julia), haha. Vad hände med mina planer på att ge min barn ovanliga och framför allt LÅNGA namn? 5 bokstäver blev det bara.. inte mycket att skryta med.

På tal om något annat så är leken "Under hökens vingar kom" väldigt populär hos Julia nu, och det har hänt vid ett par tillfällen att vi sprungit fram och tillbaka i vardagsrummet och lekt den. Både "vilken färg?" och "vilken bokstav?" används, och då är det väldigt bra att ha ett långt namn som jag! Julia tyckte att jag skulle heta mamma, men jag menade på att jag ju faktiskt heter Melinda och att det är det namnet som ska användas. Stackarn kom ju knappt inte på en enda bokstav som jag inte hade i mitt namn. :') Det gick bra för mig, om jag säger så! :D




Dags att hämta hem Julia från kalaset för att sedan laga flygande jakob! :}
 



 corneliaeriksson.blogg.se

Vilken bra dag det låter som! Maten ser ju helt klart godkänd ut, mums!



URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?