Olivträd ♥
Publicerat den

Jag verkar ha fått en förälskelse för just olivträd. Dock bör det tilläggas att jag avskyr oliver! Inte namnet, för det tycker jag är jättefint och vill gärna döpa en framtida son till det, hehe, men just själva frukten.. Hur som helst så sålde Netto finfina olivträd och jag var givetvis tvungen att fynda ett. Eller fynd och fynd vet jag inte; 199:- för ett träd. Jag vet inte om det är dyrt eller billigt? Hittade ett desto mindre träd i Ullared för 69:-, men det var ju hälften så litet bara..

Jahapp. Här sitter jag inne vid datorn trots det fina vädret utomhus. Jag har studerat virus i ett par timmar nu och sitter  och förundras av hur mycket vi ändå är friska här i landet? Trots alla virus som finns överallt. Det är faktiskt ett riktigt intressant ämne det här, Mikrobiologi! Det känns som att jag har missat ett helt universum eftersom det verkligen finns bakterier ÖVERALLT. Lite läskigt.. Jag funderar nästan på att utbilda mig till biolog istället med tanke på att jag inte är särskilt bra på att hantera människor. Människor är så svåra! Jag vet aldrig hur jag ska bete mig.. Oftast gör jag väl bort mig också, haha. Men det bjuder jag på!
 
Fy! Blodcirkulationen i mina händer är verkligen inte på topp just nu och naglarna har antagit en blå färg. Jag har nu förlorat flera år av mitt liv eftersom jag suttit stilla alldeles för länge. Det är också en sån där grej som jag aldrig tänkt på innan! Har du ett stillasittande jobb (eller om du sitter stilla i alla fall) så minskar det livslängden avsevärt! OAVSETT om du har en aktiv fritid!! Så att du springer 1 mil efter 8 timmar stillasittande jobb har ingen påverkan alls på din livslängd. Spännande. Våra lärare i skolan brukar vara noga med att 45 minuters stillasittande räcker, sedan har vi en paus på minst 10 minuter då vi får rast och kan röra på oss Lite gulligt! :} Nu har jag suttit stilla i ungefär 2 timmar. Dags att röra på fläsket kanske? Att jag gymmade en timme i morse är inte alls väsentligt. Jag kommer ha ont i morgon!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?