Att ha alla rätt på ett prov
Publicerat den

Det kunde jag inte i min vildaste fantasi tro att jag någonsin skulle kunna få på ett prov på en högskola. Men yes! Det fick jag. Ett hyfsat litet prov i och för sig, med endast 22 poäng som max, men ändå! Jag satte det! Är det något jag har lätt för så är det ord/namn, och det framgick ju nu, roligt nog. Provet handlade alltså om anatomiska strukturer på bland annat könsorganen (hehe), magtarmkanalen, njurarna och lungorna. Det här lever jag länge på efter att ha vabbat större delen av veckan med en sjuk liten Henry som hade ett alldeles för högt CRP på sjukhuset i onsdags.
 
Kåvepenin blev resultatet - i inte mindre än 10 dagar! Det är riktigt hemskt. Läkaren kunde inte se vad som var fel på honom, då öron, hals och allt annat såg väldigt bra ut. Endast skyhög feber och ett högt CRP som sagt. Möjligen misstänkte de en lunginflammation, eller en kommande sådan. Därför blev kåvepenin utskrivet för att motverka detta. Han tycker in om det alls, bör tilläggas! Har ni några bra tips på hur man får i en lite kille en väldigt snuskig medicin? Här hemma kör vi med "hålla fast i knät och spruta in medicinen långt in i munnen så att han tvingas svälja det", men oftast läcker det ut lite då han inte vill svälja det. Febern har för övrigt gått ner - om än försvunnit helt. Har faktiskt inte tittat efter på ett tag men nu är han som han brukar och vill inget hellre än att lyssna på "siik" (musik) och dansa runt, runt, runt med helst hela familjen samlad i en ring. Lille myskillen! ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?