Söndagstankar och slutet på termin 1
Publicerat den

God kväll!
 
De två sista inlämningsuppgifterna för den här terminen är inlämnade och termin 2 av sjuksköterskeprogrammet påbörjas på tisdag den 20 januari. Då börjar vi läsa en kurs till 100 % som heter Hälsa och ohälsa utifrån ett folkhälsovetenskapligt perspektiv. Det ska bli skönt att läsa den kursen och enbart den fram till slutet av mars, då det räcker med att fokusera på den. Det ingår även en del praktik, vilket blir spännande! Roligt att komma ut - javisst - men jag ogillar att det blir som hela arbetsdagar så att barnen blir påverkade av det med långa dagisdagar. :/ Jag hoppas att det löser sig! Turligt nog har de Henrys farfar som ställer upp och hämtar om dagarna blir för långa, vilket kan vara skönt för dem! :}
 
Sitter inne med världens träningsvärk då jag var med sambon och hans bror på gymmet igår. Tyvärr körde jag inte lika mycket cardio som jag borde, men desto mer styrkeövningar! Det är ju så mycket roligare. Vågen går fortfarande neråt, och jag tror inte att det är så himla omöjligt att jag når mitt mål på -3,1 kg till den 1 februari. Har bara 0,8 kg kvar! (Ändå har jag mumsat i mig godsaker i form av nyttiga chokladbollar, skinka och melon, bröd och pasta till förbannelse.) Men vad gör det när det inte sätter sig! :}

Vi har för övrigt köpt oss ytterligare en soffa.
Nu har vi ett vardagsrum även på övervåningen och det blev så mysigt. Rummet fick en helt ny känsla, och är inte alls lika tomt som det tidigare kändes. Problemet nu är att vi har en möbel för mycket här uppe, och vi har ingen plats över i något av rummen i det här lilla huset. För det är just vad det är. Det är litet! Pyttigt! Jag som vill ha så många barn.. Det får inte plats! Möjligheten finns ju alltid att sätta upp väggar och förlora det här härliga "allrummet" här uppe, samt att man kan dela upp vardagsrummet/matsalen och möjligen göra ett rum där, men då blir det ju trångt.Haha, listan kan göras lång..
 
Nog babblat! I morgon i dagsljus tänkte jag ta en bild på det här "nya" vardagsrummet eller allrummet som vi annars kallar det. Lite tavlor ska få komma upp på väggen också, och möjligen en tavellist för det har vi några stycken som ligger i garderoberna och väntar.
 
Ha en fin kväll!
Puss på er
 
Haha, bjuder på en överdrivet jätteglad bild på mig från igår när jag för en gång skull hade fixat till mig med smycken! Vi var nämligen på 50-årskalas hos sambons mammas man! Så trevligt (trots att jag fick motstå alla goda bakverk..)!
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?