16 mars
Publicerat den







Lite bilder från dagen..
Hittade galet billiga penséer på Netto när jag var där tidigare idag för att köpa ett bord till Julia. Köpte hela 20 st, haha! Förpackningarna som borden låg i visade INTE vilken färg de hade, så det blev till att rota igenom ett par innan jag hittade ett rosa. Vilket flyt att det ens fanns! :}
 
Jag vet inte riktigt hur vi ska få till en mysig entré till vårt hus. Dörren befinner sig ju bara någon meter ifrån garaget och garageuppfarten, och då huset är byggt på betongplatta så är det ingen direkt höjd in till hallen. Vilket ni kan se på bilden högst upp. Det rör sig bara om några cm.. Har ni några idéer så tar jag tacksamt emot dem! Har faktiskt inte sett något annat hus på gatan med en annorlunda entré än den vi har, men det vore ju skoj att komma med något nytt! :} Många som bor i ett hus som ligger på samma vis som vårat går faktiskt in genom altandörren på framsidan {som leder in till tvättstugan/groventré}, men det känns lite knepigt att gå in genom en altandörr känner jag. Planen är dock att sätta dit en vanlig dörr så småningom - både för värmen och för säkerheten! Då kanske man kommer utnyttja det lite mer. Det vore även mysigt att bygga någon uteplats på framsidan till varma sommardagar. Baksidan blir verkligen olidlig vissa dagar när solen ligger på som mest! Men hey, varför klagar jag? Jag ÄLSKAR värme! Ge mig sommar nu! Längtar efter att bli stekt.. Är det bara jag som faktiskt tycker att huden luktar gott efter en dag i solen? Sådär lite bränt, ni vet!? ;}
 
Ser ni förresten den mörkbruna listen i Julias rum? Det är bara där inne som mörka lister fortfarande existerar {på övervåningen. Undervåningen ska vi inte ens tala om..}. Längtar tills även hennes rum ska göras om. Är sugen på en tapet från Pip Studio. Lite dyrare i och för sig.. men vi har ju faktiskt än så länge renoverat väldigt billigt.. Någon gång måste man väl få unna sig? :} Jag menar: färgen som vi målade om allrummet med kostade 129:- på Coop - för 10 liter! Den köpte vi dessutom i somras när vi målade om Henrys rum, så det kostade inte ett öre nu! :}
 
För övrigt är det idag på dagen 2 månader kvar till Henrys födelsedag. Undrar vad en tvååring önskar sig i present? Han är galen i traktorer och dockvagnar.. Något åt det hållet kanske? :}
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?