En förstörd morgon
Publicerat den

Jag höll på att gå under tidigare under morgonen.
 
Efter en lugn och skön morgon, med lugna och glada barn, ha gjort i ordning Knytte- och Mulleryggsäckar med både pannkakor och köttbullar & makaroner, glömt Henrys skaljacka men kommit fram till att vinterjackan säkert blir bra i alla fall och vinkat hejdå på dagis så satte jag mig framför datorn uppe i min nya, mysiga studiehörna. Gårdagen resulterade i ett helt gäng med A4-sidor om reflektioner kring min VFU och det kändes såklart väldigt skönt då uppgiften ska in i morgon. Men, vad är det som händer? Jag hittar inte Word-dokumentet! Trots flertalet Spara igår så ligger det inte någonstans. Kanske borde jag ha "Sparat som", men inte fasen trodde jag att det behövdes.. Hade öppnat ett dokument från internet (Studentportalen) och skrivit i det och hela tiden sparat.. Shit. Nu behövde jag skriva om allt. Hur mycket jag än sökte så hittade jag det inte. Jag googlade, frågade mina kompisar om de visste hur man kunde hitta Word-dokument och så vidare..
 
Bara att börja om.
 
Usch, vad hemskt det kändes. Orkade verkligen inte! Jag som hade fått till det så bra!? Eller betydde det här att det inte hade varit så bra, och att jag helt enkelt behövde skriva om skiten i alla fall? Tankarna var många..
 
Men! När jag tar mig i kragen för att börja om det hela, öppnar dokumentet från internet igen och den här gången direkt trycker på spara som - då händer det oväntade! En ruta dyker upp med en fil som jag tidigare inte har hittat. Och där ligger mitt dokument! Precis omöjligt att söka fram, trots att jag visste namnet på den, men skitsamma. Där var det! 111 KB seminarieuppgift. Helt otroligt hur lite som kan göra en lycklig ibland. 
 
Ha en bra dag! :}
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?