Ledig
Publicerat den

Ännu en kurs har nått sitt slut och i morse var det tenta. Kursen har världens längsta namn: "Hälsa och ohälsa utifrån ett folkhälsovetenskapligt perspektiv", och jag glömde såklart bort det när jag skulle skriva det på framsidan av tentan, haha. Typiskt! Satt så mycket som två timmar och bara skrev och skrev! Fick galet mycket kramp i handen och en grop fram på långfingret där pennan trycktes emot, haha. Nevositeten gör att jag håller ännu mer krampaktigt i pennan och i alla fall försökerskriva fint. 7 sidor lämnade jag in tillslut, och det känns som att det kan gå precis hur som helst. Antingen är lärarna snälla och ger mig G för att jag i alla fall försökte, eller också är de inte det.. Usch. Den här tiden fram tills man får svar på hur det har gått är fruktansvärd! Kan knappt koncentrera mig på något annat förrän jag vet om jag är räddad eller inte.
 
Men! Jag är i alla fall ledig resten av veckan och det jag tänker ägna mig åt då är mina små barn! Vi har planerat länge att vi ska besöka öppna förskolan i morgon och Fralla för alla på fredag. Ställen fyllda med baciller med andra ord så vi lär väl åka på än det ena än det andra, men förhoppningsvis har deras immunförsvar stärkts av att de är ute så mycket på dagis! :} Frågan är hur det går för mig..
 
Eftersom jag har fått för mig att jag (eller barnen) är värd att unna mig något efter att jag gjort en tenta så gjorde jag det även idag. Kappahl fick sig ett besök och jag kom därifrån med en ny skaljacka till Julia, samt fingervantar till båda barnen, strumpor till Julia och ett par mjukisbyxor till Henry. Han har vuxit ur alla sina och drar nu strl 98! Herregud. Han är snart ikapp sin storasyster, men hon är uppe i 116! :} Jag blev ju inte liiiite bebissugen när jag gick förbi Newbie-avdelningen och såg alla söta små plagg och filtar, gosedjur och påslakanset som de har börjat med. Näe.. snart är det dags igen känner jag! Innan jag blir för gammal. :') Hähä.. Drömmen om i alla fall 4 barn lever kvar, och jag kan inte mer än att hoppas på tvillingar nästa graviditet så att David inte har något annat val! ;} (För han tycker att det räcker gott med tre barn, men jag tycker att det är elakt med ett mellanbarn..) Funderade på om man kanske kan äta något för att släppa mer ägg och på så sätt mer eller mindre tvinga fram en tvillinggraviditet (HAHAHAHA), men nääää, jag vill vara naturlig. Den tanken flög snabbt iväg! 

Kanske inte världens snyggaste byxor, men de var verkligen mjuka och det ska ju vara skönt att ha på sig kläder! :} Kappahl hade 25 % rabatt på alla barnkläder så jag passade på, hehe. Jackan gav jag 299:- för. Jättesnygg tycker jag. Typ likadan som den hon redan har, med undantaget för att det nu är orangea detaljer istället för blå. Men jag vill inte köpa en helblå jacka till henne för det är enligt henne "killigt". Henry hade förresten hårspänne i håret hela dagen igår, han älskar det! Julia var på direkt om att han såg ut som en tjej, men jag är otroligt imponerad över mig själv som faktiskt låter Henry klä sig i exakt det han själv vill. Han väljer kläder nästan varje dag, och helst vill han ha en "taa" på sig (skjorta). Igår tänkte jag att han skulle få välja färg på vilken skål han ville ha att äta ur (sådana där färgglada från IKEA), och det tro fasen att han väljer den ROSA! Vore kul att låta honom bestämma i affären nästa gång vad han vill köpa. En gång valde han en rosa/glittrig keps men den fick han inte köpa. Någon gräns får det vara. En lite tråkigare (men i alla fall pojkigare) grön och blå keps blev det istället. Men ljusrosa är inte riktigt hans färg.. Egentligen passar ingen av barnen i "svaga" färger utan ska ha lite starkare!
 
Flummigt inlägg! Lika flummigt som kursen jag nyss läst..
Ha en fin dag! :)






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?