Julias födelsedag ♥
Publicerat den

Hej härliga måndag! Den kallaste maj på tio år sägs det, och jag är beredd att hålla med! Vilket jäkla väder!? Min telefon visar på regn hela veckan, fy tusan så trist! I helgen hade vi en hyfsad tur ändå och solen var framme en hel del, men det blåser ju ganska mycket vilket inte ger någon sommarvärme direkt. Men kul har vi haft det!
 
I fredags fyllde Julia 5 år och jag kan inte förstå det. Det innebär ju också att jag inte längre är 19 år utan 19 + 5.. Usch, min ungdomstid är verkligen förbi. Och rynkorna blir inte färre! Jag tror i alla fall att Julia hade en toppenbra födelsedag och både hon och Henry blev firade på dagis och fick varsin present. Julia fick en bok om blommor (hon är jätteintressead av blommor och kan de flesta!) och Henry fick en nalle. Vi väckte Julia med skönsång och paket (LÄS: hon var redan vaken och undrade när hon skulle få paket vid 05:45) och hon blev glad för nya pennor, ett par pysselböcker, en ELSA-figur och ett skrivbordsunderlägg. När jag även berättade att cykeln som hon fick i början av april också räknades in som present så blev hon skitsur och svarade: "men JAAA, jag VET det. Du behöver inte SÄGA DET igen!" Typiska meningar man som förälder får ta emot från en "stor tjej". Det är tur att man även får höra snälla saker då och då. ;} Som att hon tycker att jag är jättefin alla dagar :')
 
Under eftermiddagen kom mina föräldrar förbi och hade med sig ännu fler presenter - till båda barnen! Henry fick foppatofflor, uteleksaker och en tröja med Alfonsmotiv. Julia fick en docka med en massa hår som man kan göra frisyrer på, trosor och någonting mer som jag just nu inte minns, haha. De fick i alla fall tre paket var så att det skulle vara rättvist! ;} Jag slängde ihop en kladdkaka lite snabbt som inte visade sig bli sådär jättegod och Julia tyckte att den smakade kaffe? Trots att det inte fanns något kaffe i den.. Anledningen fick jag reda på dagen efter, då jag från köksbordet kunde se att det smälta smöret som skulle vara i smeten stod kvar inne i micron. :') Hoppsan.. Men den gick att äta i alla fall. ;) Julia bestämde kvällsmat och ville till en början ha kalops! Då det tar en sån lång tid fick jag be om en annan önskemåltid och det blev istället makaroner och falukorv - som hon mestadels lagade själv. Hon la i alla fall i makaroner i grytan och stekte falukorven. Jag och David hade hoppats på att hon skulle önska sig grillat, men det tyckte hon inte var så festligt.. Bättre med makaroner och falukorv och ketchup, haha. Och någon gång måste man väl offra sig för barnen och låta dem bestämma. Det är ju faktiskt väldigt smaskigt tycker även jag!






I lördags hade jag och David lite egentid och åt på Hamnkrogen tills vi nästan storknade. Jag har aldrig varit så mätt i hela mitt liv! Julia sov hos Johan och Henry fick vara hos farmor ett par timmar sålänge. Mysigt! :}

En liknande bild har tagits på David och Julia för ett par år sedan, och självklart ska även Henry få bli skjutsad, hehe. Samma trehjuling!


Fyndade en vas på loppis i lördags. Ljuvlig.


Se glad ut, Julia! :D Nu ska vi en gång för alla spara ut den där jäkla luggen som aldrig ligger som den ska i alla fall. Håret ser bara bösigt ut!


Självklart ska det pysslas på en gång! :}
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?