Marknad & tivoli
Publicerat den


Hjo har bjudit på strålande väder hela dagen och efter en dag på praktikplatsen {Sigghusberg} så gick vi ner till stan för att kika. Det är ju ett måste när det väl händer något i vår lilla by! :} Då vi inte var där förrän på eftermiddagen var det ganska folktomt, men barnen var nöjda efter lite godis och bilåkning. Henry körde så att han drog loss ratten, den busungen! Dock lyckades han sätta tillbaka den i farten. :D
 
Papper om sommarjobb har kommit i brevlådan och jag är mer än nöjd. Tänk att det kan vara så enkelt som att de skickar ett brev och frågar om man vill ha jobb!? Skämt åsido, jag fick faktiskt skicka in en anmälan.. Ibland flyter allting på sådär läskigt gött. Ett meddelande från läraren om att det mesta i min senaste uppgift behövde utvecklas fick mig att gå under för en sekund, men när hon senare avslutade mailet med att skriva att jag trots det blivit godkänd, väcktes min livsglädje åter.
 
För två veckor sedan var jag nere på vårdcentralen för att ta blodprov och se om jag haftt vattkoppor. Igår ringde de upp och kunde berätta att provet var oklart och att där fanns ett visst skydd men att det ändå rekommenderades att jag vaccinerade mig. Okej! Kan jag alltså ha haft en släng av vattkoppor då..? Annars hade det väl inte varit oklart? Hur som helst så är jag rädd. Jag gillar inte vaccinationer. Inte på mig själv i alla fall då jag ogillar att bli sjuk. Jag har såklart fått alla vaccinationer som ingått som barn och även gett mina barn allt som rekommenderats. Allt annat vore skamligt. Vi vill ju inte få tillbaka till exempel mässlingen som är så farlig. Men till exempel svininfluensavaccinet har jag inte tagit. Jag var gravid då det lancerades och var rädd för att få okända ämnen in i kroppen. Och jag har inte ångrat mitt val.
 
Men vaccinera mig måste jag göra om jag vill fortsätta den här utbildningen känner jag. Vattkoppor, tuberkulus och hepatit står på att-göra-listan! Hoppas att det inte blir alltför spännande biverkningar. ;}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?