När man fyller 2
Publicerat den






Ooh, vilken bildkvalité! Jag ber om ursäkt för det. Mobilen verkar sjunga på sista versen vad gäller kameran nu..
 
Den här dagen har verkligen gått i ett!! Dels en storstädning av hela huset med både dammsugning och moppande av golv. Råkade i all hast välta ut hela hinken med skurvatten på hallgolvet där nere, så rent blev det verkligen.. När jag kände mig som mest stressad skakade hela jag. Något jag inte känt av under de veckor som jag haft min praktik nu där stress har varit det minsta jag har känt av. Men på hemmaplan, då jäklar! Fullt upp hela tiden. :} Och ett bra kalas blev det med fullt av gottigheter, skönsång och presentöppning! Det blev ett släktkalas för både barn, pappa och barn då David och Julia fyller i veckan som kommer.

Det var alltså idag för två år sedan som mitt andra barn kom till världen, min älskade lilla son Henry! Henry Wilmer David. En liten kille som alltid varit så himla lugn och snäll, men som på senare tid har visat en betydligt mer bestämd och envis sida av sin personlighet. Det blir väl lätt så när man har en storasyster som gärna vill ta för sig eller hjälpa till med det mesta.. ;} En rejäl och stabil liten kille med otroligt mycket hår på huvudet, haha! Tror banne mig att det är tjockade är mitt eget, och då är det inte illa.

De senaste månaderna har pratet dragit igång ordentligt och han är så duktig på att härma ord även om inte alla ljud finns där ännu. Men "L" kan han säga, och i vissa fall även "R", otroligt nog! "Grillkol" och "paraply" är ord som är roliga att säga just nu, och Julia kallar han för "Jejja", vilket även Julia själv säger om sig själv när hon pratar med honom. Gulligt! Mormor kallar han för "Nonno" och morfar för "offa". Adam blir "A-a" och Erik är "E-i". Han gillar vokaler verkar det som! Grillkol är "Giikåå" förresten.
 
Tråkigt nog känns det som att jag på grund av min pågående utbildning missar mycket av hans utveckling i och med att det ofta blir långa dagar på dagis. Det är otroligt ledsamt och får mig ofta att fundera på vad jag egentligen håller på med. Inte födde jag fram honom {under plågsamma smärtor} (eller Julia heller för den delen) för att lämna bort dem nästan dagligen. Tyvärr är ju samhället uppbyggt på detta vis nu och det borde väl egentligen bara vara att "acceptera läget", men jag har svårt för det. Planering pågår för att ändra på detta och få mer tid med barnen..

Jag tänkte skriva ner lite fakta om Henry och hur han är nu när han är 2 år gammal:

♥ Älskar att dricka och dricker hela tiden. Alltifrån vatten och mjölk, till saft, te, oboy och kolsyrade drycker. Allting smakar bra! 
♥ Han älskar att äta smör direkt ur paketet, även om jag försöker sätta stopp för detta så fort jag ser det!
♥ Galen i allt med motor: traktorer. lastbilar, mopeder, bussar, motorcyklar. Älskar också att sitta bakom ratten i bilen och trycka på alla knappar, styra, dra i spakar och helst av allt köra själv. 
♥ Gillar djur och ska alltid peka på hundar, katter, fåglar, hästar och kor som han ser. Dock kan han vara elak mot Sessan och slå till henne utan anledning. Vet inte hur vi ska få honom att sluta med det? 
♥ Gillar att se filmer på sig själv eller oss andra i familjen som vi filmat med mobilerna.
♥ Älskar att vara utomhus!
♥ Intresserad av kläder och skor och är noga med vad han har på sig. Kan stå länge vid garderoben och försöka välja kläder, ofta blir det skjorta! "Hootta" eller "ta" har det hetat hittills.
♥ Har humor och vill gärna få oss att skratta genom att göra miner eller säga roliga saker.
♥ Favoritsången är Trollmors vaggvisa och det bästa i den är "aj aj BUFF". Buff är väldigt roligt!
♥ Älskar bär, liksom sin syster! Hallon, blåbär och jordgubbar kan han äta hur mycket som helst av.
♥ Att åka fyrhjuling med pappa är det största intresset! Och hjälmen är viktig att ha på (även enligt honom).
♥ Sover i egen säng i eget rum sedan länge. Han trivs bra med det och vill inte att man pillar för mycket på honom när det är dags att sova. Dock ska man gärna sitta bredvid i en stol. Ibland får man sjunga, ibland inte. "Tyst", säger han då (i alla fall till mig, haha). Kan det vara något med min sångröst??
♥ Älskar sin napp  och är sjukt beroende (men fram till tre års ålder tycker jag att det är okej). Har fortfarande blöja. Nästan dagligen är han dock utan blöjan och går på toaletten och kissar, men allt som oftast sker det även olyckor då tålamodet till att kissa klart på toaletten inte finns. ;}
♥ Tandborsning sker med våld, haha. Så även schamponering av håret!
♥ Innan han ska sova gillar han att räkna in alla i familjen och kan upprepa det flertalet gånger. "Mamma, pappa, Jejja, Sessa".
 
Underbara lilla pojke! Som vi älskar dig. Kan verkligen inte förstå att du redan är två år!?






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?