Det senaste!
Publicerat den

Här hemma råder det fullständigt kaos just nu! Sedan årsskitftet har renoveringen varit i full gång med målning av trappa, rivning av vägg, ny vägg uppbyggd, parkett som rivits bort, plastmatta som rivits bort (fyfan!!), vävtapeter som dragits ner, bredspackling, slipning, målning med tapetspärr - ja ni hör ju själva! Lyckligtvis är jag inte särskilt inblandad då jag istället tar hand om mat & barn! ;) David och hans pappa däremot - de jobbar på! Det blir en SÅN skillnad! Vilket ljus. Det är huset verkligen värt efter allt dystert mörker som legat över det i alla år. 70-talets mode var inte riktigt i vår smak om jag säger så, hehe. Och de som bodde här innan hade nog en förkärlek till mörkbrunt verkar det som..

 
Idag ser det ut såhär. Ett golv från Byggmax har börjat ta form och det börjar kännas som ett rum igen. Det ni ser ska, liksom innan, bli ett tv-rum. Även om det ser rymligt ut just nu vet jag att det mesta kommer att täckas av den enorma soffan när den sedan är på plats. Är bra sugen på en ljus soffa istället för den mörkgrå som vi nu har, men det kanske samtidigt kan vara en skön kontrast mot allt det ljusa? Väggarna ska ha ungefär den färgen som är där nu - ljusgrått/beige. Elefant hette pigmentet!

En bild på mig, iförd en ny tröja som jag köpte häromdagen. 25 år har jag nu hunnit bli!


Det firades i lördags med släktkalas hemma hos mamma och pappa (eftersom det är lite rörigt hemma hos oss). Alltid trevligt att träffa släkten och självklart passade jag på att servera smörgåstårta då det är min favorit! Den till höger gjorde mamma och den till vänster gjorde jag! Supergoda båda två. ♥



I onsdags (3/2) var Julia på sitt sista BVC-besök och det innebar ockå vaccin för hennes del. Något som jag är för eftersom jag ser fler fördelar än nackdelar med det. Vet att vissa anser att vaccin inte är något att ha, men efter en kurs i Mikrobiologi så anser jag att vaccin är väldigt bra! ;) Julia var jätteduktig och sa inte ett pip när hon fick sprutan i armen, och jag blev nästan tårögd. Är så otroligt blödig! 117 cm mätte hon nu, och nog är det lite skillnad jämfört med det första besöket då hon endast var 51 cm kort. ♥ Vi firade besöket med en mysig frukost på Vete & Råg.



Slutligen en bild på vårt sovrum som nu hunnit bli ett helt år. Övervåningen fungerar som förråd för bland annat spegeln som står borta vid väggen, och diverse andra prydnadssaker som vanligen står nere i vardagsrummet. Vi får väl se om allting får komma tillbaka till sina platser sedan, eller om jag kanske anordnar någon form av loppis och säljer av lite saker. Det vore nog inte helt fel! :D

I morgon påbörjar jag en veckas praktik på SkaS i Skövde. Den här gången är det psykiatri som gäller vilket jag ser fram emot. Nu; dags att göra i ordning barnen inför i morgon. Julia har feber och ska vara med farmor Majjan, men Henry ska vara på dagis.
 
Ha en fantastisk vecka hörrni!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?