Nytt år
Publicerat den

2016!
 
Året som jag förväntas fylla 25 år och därmed VERKLIGEN räknas som vuxen.
Året som Julia fyller 6 år och börjar skolan. Henry (som nyss föddes) fyller 3 år. Dessutom fyller barnen och pappan i familjen inom samma vecka det här året, haha! Måndag, onsdag och söndag! Full rulle alltså.
 
Just nu borde jag verkligen läsa i mina papper. Funderar på att gå igenom tumörsjukdomar idag då jag inte gjort det ännu. Om en vecka och en dag har jag två tentor, liksom jag hade i höstas. Det är precis VÄRDELÖST att skriva två stora prov samtidigt. Dels får jag kramp i handen, men dessutom lägger hjärnan av efter en stund och inget vettigt blir skrivet.. Min största fråga just nu är vilket tenta jag ska börja med.. Patofysiologi tror jag, den är mest krävande och kräver mer hj'ärnkapacitet. Omvårdnaden går nog att få ihop ändå. Sålänge ord som "integritet", "autonomi", "ställa öppna frågor" och "smärtlindra" finns med, ja då tror jag att man är i hamn. Läste i en gammal tenta att man ska föreslåen massa lämpliga omvårdnadsåtgärder vid diverse sjukdomar. Inför akut operation till exempel, eller för att lindra smärta. Eller vad man ska tänka på när man palperar och undersöker en buk!
 
Nåväl..
 
Jag har faktiskt klarat av halva utbildningen nu! Och terminen bakom mig är tydligen den tuffaste?! Hoppas det, för då blir resten en baggis. Klarar jag av det med hus, barn och renovering så tror jag nog att alla gör det. :) Tack och lov ska de ändra på vissa kurser i skolan vilket ska vara fördelaktigt för de som började senare än vad jag gjorde. Det är ju kanon att de hela tiden ändrar på saker och ting som inte riktigt fungerar.
 
Nyårslöften då? Har ni några sådana? Jag har faktiskt inga alls det här året. Jag kan aldrig hålla dem ändå. Förra året hade jag något i stil med att bli smal och använda telefonen mindre, men inget av det höll. Snarare gick det utför inom båda områden..
 
Dock har jag en önskan detta år! Men den håller jag för mig själv, och hoppas att den går i uppfyllelse.
Kram på er
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?