En ledig onsdag
Publicerat den

Hej hopp!
 
Under förra veckan hade vi ett helt ljuvligt väder med både värme och sol. Ena dagen packade vi strandväskan och gick ner till Vättern och njöt av värmen till och med. Barnen badade fötterna och grejade med stenar. Inte visste jag att september var en sommarmånad? :D David har länge pratat om att han vill ha höst nu. Mysa ner sig inne i soffan med tända ljus framför en film utan att ha dåligt samvete för att man inte är ute i värmen.. Jag är ju inte den som inte vill ha värme, men nu börjar jag nästan hålla med honom! ;) Idag är väl egentligen första dagen som var lite råkall på morgonen. Så pass att Julia hade både fleece och skaljacka på sig. Hennes skola har alltid utedag på onsdagar, och nyttig fika ska skickas med (alltså vad är detta med att alltid behöva skicka med fika/mat!?!? Jag som trodde att jag var skonad nu när vi bytte förskola till Henry..). Idag fick hon i alla fall med sig en ostmacka, hallon, clementin (de är som godast nu!!) och en flaska vatten. Har kört med saft tidigare, men hon vill gärna "vara nyttig", så vatten fick det bli idag. Själv kan jag tycka att vatten är lite tråkigt, men egentligen får man väl inte skicka med saft då det ska vara "nyttig fika", men... det är väl ingen som ser det!? ;)
 
Jag har börjat jobba så smått inom äldrevården nu såhär i slutet av graviditeten. Äntligen hörde de av sig och jag har jobbat två pass förra veckan, samt att jag fick två inbokade pass den här veckan. Faktiskt helt perfekt! Jag blir otroligt trött och förra veckan krävdes det 2 dagars rehab för att åter igen vara på benen. Trots att jag inte gör något jobbigt! Antar att det är själva grejen bara, att åka hemifrån tidigt på morgonen, vagga omkring i korridorerna och ständigt vara alert ifall något händer. Det är uttröttande. Dock väldigt roligt faktiskt, och SKÖNT att komma hemifrån när man annars bara går hemma och grejar. Jag har tvättat som om ingen gud fanns den senaste tiden. Hela matsalsbordet på 1x2 meter är FULLT med kläder. Till 4 pers.. Haha, självklart är jag tacksam för att vi har kläder, men ibland undrar man vart allt kommer ifrån?!
 
Idag tänkte jag och Henry (som är hemma från dagis idag då han enligt sig själv får ont i huvudet för att alla barn pratar så mycket...?!) åka till Fralla för alla och leka lite och äta frukost. Mysigt! Förra onsdagen var vi också där och han satt som fastklistrad i mitt knä för att han var så blyg för de andra barnen. Skönt när jag vet var jag har honom. ;) Det återstår att se om han behagar leka idag?
 
Dags att göra sig i ordning!
Ha en toppendag. Bebis är redan i full gång med sin morgongympa ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?