Provbäddat i barnvagnen
Publicerat den

Min (eller ja.. bebisens!) älskade åkpåse gick att hämta ut för några dagar sedan. Vilken åkpåse.. Helt fantastisk! I morse tyckte David att vi kunde ta in barnvagnen och provbädda och se hur det blev. Sagt och gjort! Den har stått ute i förrådet i ett par år nu men såg förhållandevis fräsch ut i alla fall. Betydligt fräschare än hur jag hade känt mig om det varit jag som stått i ett förråd så pass länge. ;) Den är ju i grunden svart, men på grund av en väldigt varm och solig sommar 2013 när Henry var bebis och låg i den (många härliga dagar på badet!) så har den blivit solblekt och ser därmed nästan mer brun ut.. Tyvärr! Sessan klöste dessutom sönder handtagen på vagnen för ett bra tag sedan (Sessan har vi inte kvar längre), men där har vi köpt nya fräscha läderhandtag istället så det stör inte alls.

Jag var lite orolig för hur en stor åkpåse skulle få plats i en relativt liten ligglift, och lite tajt blev det väl. Men samtidigt väldigt mysigt. Ingen risk att bebis fryser i vinter i alla fall, och det räcker då för lillan att ha en liten fleeceoverall är tanken. Eller någon annan mysig, mjuk overall! Ska kolla Newbie, de har säkert något fluffigt och mysigt. ;)

Såhär blev det i alla fall, i vår Teutonia Cosmo!





 Det finns också ett svart överdrag som kan sättas fast på liggdelen, och huruvida det kommer användas får helt enkelt bero på kylan.

Jag älskade vår Teutonia när Henry var liten, men jag ska väl inte sticka under stol med att jag varit bra sugen på ett köpa en ny vagn.. En Emmaljunga Super Nitro, white leatherette (som alla andra, haha). Den är ju SÅ otroligt fin, men samtidigt så otroligt dyr också. I alla fall för en som inte har något jobb. :} Nä men.. hade jag haft ett bra betalt jobb vet jag inte om jag haft lust att slänga ut 10 000 på en vagn i alla fall.. Jag var förresten inne på Polarn o Pyret häromdagen och FASADE över priserna där. Vem köper en jacka till ett barn för typ 800 kr? Eller en tröja i strl 74 för 299 kr? :O  Som barnet bara har en liten tid.. Känns så ovärt. Vi har faktiskt alltid kört på KAXS till barnen vad gäller skalkläder. Jättebra märke som har hållit bra tycker jag, och inte svindyrt heller! Har barnen då och då några dyrare märkeskläder så är de antingen ärvda eller presenter från min kära moder, haha. Minns att Julia i doppresent fick en jättefin röd overall från POP med tillhörande tossor som användes flitigt. Jag vann dessutom en vindfleeceoverall från samma affär till henne som också användes flitigt av både henne och Henry. Henry fick senare en jättefin Didriksonoverall som varit kanonbra! Men som sagt, det är ingenting jag själv köpt utan härliga, värdefulla presenter! ♥
 
På tal om vagn (igen), så har vi kommit överens om att vi ska köpa en ny till lillan i sommar istället, av märket jag nämnde ovan. Kanske inte just den färgen dock.. kan bli tråkigt om det kladdas banan och andra härligheter i den. ;) Vi provkörde den inne på Babyproffsen och David verkade gilla den lika mycket som jag. 

Det fina, virkade barnvagnshänget har ingen mindre än min granne gjort till mig. Så otroligt söt med små rävar i kjolar! Önskar att jag också kunde virka, det är ju så himla fint! Nu är vi redo för dig bebis. Eller nåja, nästan i alla fall. Än får du gärna dröja några veckor så att du klarar dig bra när du väl är ute. Men om du vill komma lite tidigare än bf är du välkommen! ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?