Vecka 31
Publicerat den

 


Idag, lördagen den 3 september, har vi kommit 211 dagar in i graviditeten. 75,4 % har passerat och den 11/11 känns inte jättelångt bort längre om jag ska vara ärlig. Varje lördag byter vi vecka, och jag tycker att det är lördag mest hela tiden. Magen växer och växer, men den är olik i storlek för varje dag tycker jag. Vissa dagar känner jag mig enorm medan den andra dagar knappt märks. Jag pratade med en tjej vid busshållsplatsen häromdagen och hon såg inte ens att jag var gravid!
 
På fredag ska jag till MVC igen och det ska bli ruskigt spännande att se hur magen vuxit sedan sist. Om den fortfarande håller sig mitt på kurvan eller om den kanske hamnat under eller över? 
 
Enligt 1177 är bebisen i skrivande stund ca 1600 g tung och har en längd på 43 cm. Heeeeelt individuellt naturligtvis, men ändå roligt att ha ett hum om hur stor hon är. Vad kan det fattas till ankomst? Ca 10 cm och 1,5 kg kanske? Bebis lär växa och så även jag, hur det nu kan vara möjligt, haha. Stackars lilla hud som blir så uttänjd.
 
Hur mår jag då?
Den här veckan har varit väldigt bra jämfört med förra veckan. Trycket vid höger revben är inte riktigt lika starkt som tidigare vilket jag tackar för. Sover gott om nätterna förutom lite andfådd precis när jag lägger mig ner. Vill gärna sova med täcket eller en kudde mellan benen. Som jag sa tidigare så varierar dagsformen. Ibland kan jag lätt springa uppför trappan med jag dagen efter knappt kan resa mig från sittande till stående. Ingen påtaglig trötthet eller illamående, enbart lite halsbränna om kvällarna när jag precis lagt mig ner. Svullen om ben och fötter är jag däremot, samt att även händerna känns större än tidigare. Men förlovningsringen är fortfarande på och den går att få av. ;) Nämnvärt är också att jag nu börjat vagga mig fram! Känns tidigt och jag känner mig jättelöjlig, som om jag skulle föda i morgon liksom!  Men det kanske också är individuellt och olika mellan olika graviditeter.. :)
 
Kram på er!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?