Under hösten -13 testade jag på något nytt! Jag åt kolhydratsfri kost, inget socker och dessutom skaffade jag mig ett gymkort! S.H.I.T vad bra jag mådde! Det var precis vad min kropp behövde, uppenbarligen. Jag var för första gången på länge frisk! Under en lång tid innan hade jag ständigt känt mig snurrig, hängig och helt enkelt inte helt med på noterna. Väldigt jobbigt kan jag säga! Lågt blodtryck gjorde att jag kunde ramla ihop om jag t ex hade tagit en promenad, sedan stannat och stått still en stund. Allt blod rusade till benen och jag svimmade nästan. Obehagligt! Ännu mer obehagligt när man med sig har en bebis. Hur som helst, det var då det!
 
Under december månad tillät jag mig att äta vad jag ville. {Gud vad underbart egentligen, varför föddes inte jag med bättre förbränning?} Det resulterade i +2 kg. Lite motigt, men samtidigt väntat. Det tråkiga med den här kosten är ju att om man fuskar så går man upp direkt! Dessutom kan jag tillägga att jag fuskat under varje helg pga. att det hela tiden var något! Kalas här, kalas där.. Farligt farligt! Det ska jag stå emot nu under våren är det tänkt. Trots att hela släkten fyller år på våren i princip.. Själv fyller jag år om mindre än en månad.

Varför gör jag då detta? Det låg jag och tänkte på igår. Kort och gott: jag är inte nöjd med det jag ser i spegeln eller på bild. Framför allt på bild! Jag skulle vilja bli av med dubbelhakan och magen. Det är väl typ det.

I morse innan frukost vägde jag in mig på 70,3 kg. Måndag idag och jag hade tänkt väga mig varje måndag. Det där med vägningen gick lite till överdrift i höstas och jag vägde mig dagligen! Nu är det en gång i  veckan som gäller. Måttband skiter jag i, jag litar inte riktigt på att jag mäter rätt för det visar så himla olika varje gång!

Träna tänkte jag också göra nästan dagligen. Liksom innan är tanken att gymma medan Julia är på dagis, alternatlivt på kvällen om Henry skulle råka ändra sina sovrutiner. Idag tog jag mig en runda utomhus på hela 4,77 km! Långt för att vara mig! 38 minuter tog det, och jag körde intervallträning. Jogga, gå, jogga gå. Så svettig som jag var efter den rundan har jag aldrig varit innan! Helt sjukt. Jag rann! Då har det tagit bra kan jag tänka mig! :} Jag använde mig av appen Nike Running, och enligt den gjorde jag av med över 300 kcal!

Matintaget har idag sett ut såhär:

Frukost:
Turkisk yoghurt med frysta blåbär
1 banan
Ett glas mjölk
 
Mellanmål:
1 banan
 
Lunch:
Fiskgryta med kokt blomkol

Funderar på bacon & äggröra till kvällsmat..

Lchf-bröd ska inhandlas, men idag var det slut på ICA. Jag klarar mig inte utan en smörgås på morgonen egentligen! Ska jag vara ärlig hade det varit gott med lite choklad nu, men jag ska inte förstöra det här. Oavsett om jag känner mig peppad eller inte så tänker jag fullfölja det här. Fram till sommaren är mitt första mål! Vill kunna gå i bikini utan att skämmas. Det enda jag behöver skämmas för är väl mina icke-existerande bröst.. ;} Men man kan inte få allt!

Kommentera

Publiceras ej