Den här dagen började på sämsta tänkbara sätt! Huvudvärk och illamående. Enligt mig en blandning av brist på socker och att jag igårkväll tagit ett p-piller. Så fort jag sätter igång med hormontabletterna efter en vecka med mens så mår jag fruktansvärt illa. Är inte helt säker på om jag vill fortsätta med p-piller. Dels glömmer jag dem då & då eller också mår jag illa. Ilandproblem, haha! ;}

Dag 2 i alla fall, och utan någon som helst träning! Jag och mina förkylda barn har suttit inne hela dagen och inte fått ens en nypa luft. Usch, men nångång blir det ju tyvärr så!

Matintaget har sett ut såhär:

Frukost:
Fil med kanel, en halv banan och ett glas mjölk
 
Mellanmål:
Ett halvt äpple
 
Lunch:
Kalkon med sås och brysselkål, vatten
 
Mellanmål:
aprikoskräm med mjölk, en halv macka {I knoooooooooooooooooooow, men Henry orkade inte äta upp sin smörgås och Julia sa att hon skulle bli arg på mig om jag inte åt upp den.. Så vad gör man? ;p} Näe, dåligt av mig! Men samtidigt förstår väl även jag att jag inte blir smällfet av en halv smörgås. Ärligt talat tror jag att det är godiset, fikat och läsken som kommer skapa förändringar här!
 
Kvällsmat:
Omelett gjord på ägg, mjölk, ost, paprika, salt & peppar. Lite brieost också, så mumsigt! Inte i omeletten alltså, utan efteråt. ;}

"Kvällsfika":
En banan och en kopp te


Var iväg till ICA även idag för att köpa MITT BRÖD! Som de fortfarande inte fått in.. Kasst! Blir till att leva utan frukostmacka den här veckan verkar det som. Däremot köpte jag lite bananer och apelsiner.
 
Gaaaaaah. Det här är så galet svårt. Jag gör PRECIS samma misstag nu som förra gången jag gjorde det här. Jag drar mig för att äta eftersom jag är rädd att äta fel. Det är möjligt att den där krämen innehöll en del socker, men det struntade jag i. Var svinhungrig eftersom jag åt en så "lätt" lunch! Det enda vårt skafferi består av är pasta, mjöl, halvfabrikat, godis och andra onyttigheter. Tänk vad enkelt det skulle vara om hela familjen gick med på det här så att det inte skulle vara så krångligt varje gång.. Men istället äter de hamburgare och korv med mos från kiosken till kvällsmat.. -_- Tääskigt!

I morgon blir det träning i alla fall! Medan Julia är på dagis ska jag passa på.

Kommentera

Publiceras ej