Manic monday
Publicerat den

Solig dag!

Har precis varit och lämnat Julia på dagis vilket hon inte var sådär jätteglad över.. Det har ju nästan gått en vecka sedan senaste besöket, och då är det klart att hon vänjer sig vid att inte gå dit. Dock gick det bra att lämna henne, trädgården är jättelummig och hon for genast in i den lilla skogen och pysslade & hade sig. Tänka sig.. i morgon fyller hon hela 2 år. Passade på att i gårkväll skriva ner en massa roliga saker hon säger i hennes bok "Mina första år". Har egentligen skrivit på tok för lite, men det är ju så lätt hänt att man glömmer av... Särskilt eftersom boken ligger högst upp i hennes garderob.. Något hon brukar säga är att hennes fingrar blåser bort! {När hon sitter i vagnen och det blåser lite ute!} "Mina fingrar blåsa bort!"

Nu är hon även inne i en period då hon säger "lite" hela tiden. Några dagar i förra veckan sa hon "litegrann", men det vart nog jobbigt så nu nöjer hon sig med "lite".
- Vill du gå ut och åka trehjuling?"
- Ja, lite..

- Vill du titta på Kossan Mu?
- Ja, lite..

Ni fattar! ;}

Som sagt så fyller hon ju år i morgon, men jag kunde inte hålla mig så hon fick sin ena present i helgen. En trehjuling! En jättefin, rosa/lila som passande nog heter Julia. Här, kan ni se den. Den är lite stor, så det behövs skor för att hon ska kunna trampa ordentligt. Hon har inte riktigt förstått det där med att styra och trampa samtidigt, men det kommer väl! ;} Hon är hur som helst väldigt stolt. "Egen teejuling!!" Sedan berättar hon att Ebba har en också, haha.

Här provåker hon för första gången utomhus! Napparna på flaket, fast hon kallar det för handfat! Den fina tröjan hon har på sig har Davids mamma stickat, perfekt att ha när det börjar bli varmt ute. :}

I går var en härlig dag, som dock avslutades med en riktigt kass film, men skitsamma. Okej, den hette The Innkeepers, och är otroligt osevärd! Ingenting hände.. Den var något så fruktansvärt seg! Ändå var det 18 årsgräns?  Det känns som att den här bloggen börjar på att bli en "Icke sevärda filmer"-blogg, höhö. Men någon sådan ska väl också finnas. Fast jag skulle ju hellre vilja se bra filmer...

Vädret var underbart också, och på eftermiddagen gick jag & Julia till lekparken. Hon har börjat hoppa hela tiden. Klättrar upp på saker och hoppar ner. Lite läskigt faktiskt, särskilt när vi ska gå ut och jag ska hjälpa henne nerför trappan. Då slänger hon sig ut och räknar med att jag ska ta emot henne. Kan nog sluta riktigt illa.. :l Men än så länge - inga olyckor. Peppar peppar.. Vi hade även besök av Lollo på eftermiddagen/kvällen. Jättetrevligt var det att äntligen ses! Det var flera månader sedan sist! :/ Men i sommar är alla mina fina vänner hemma i Hjo igen! :D Då ska vi ses!

Här har ni bevis på att det gick vilt till haha. Håret flyger!


Helt andra kläder på sig som ni ser, fastän det bara handlar om några timmar senare. Små barn skitar lätt ner sig! ;}

Och såhär såg det ut i morse ↓

 

Tyvärr är jag ju inte så jätteaktiv här på bloggen längre, men liksom de flesta andra har jag Instagram. Om ni är sugna på att följa mig där heter jag melindaochjulia. Såklart! ;}

Måste bara tillägga en grej! Hade en underbar dröm i natt då jag & David fick en dotter, haha. Hade panik över vad hon skulle heta, men till slut blev det Tuvalie! Hon var otroligt söt, såg ut som Julia när hon var nyfödd! ♥
Nu ska jag snart väcka David btw, så att vi kan gå & träna!




 Cajsa

stor tjej nu! Vi kanske kan ses nästa vecka? Då är jag hemma i Hjo! Så kan Julia få en present som ligger här hemma ;) I sommar blir det superkul, längtar till vi kan ses, grilla och mysa :D <3



URL: http://cajsacajan.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?