Förskolestarten närmar sig
Publicerat den

Efter att ha läst Lindas inlägg om huruvida ett litet barn behöver gå på förskola eller ej så kan jag inte annat än att hålla med henne. Henry känns på tok för liten för att börja om bara 10 dagar.. Men! Jag har ingen annan än mig själv att skylla. Då jag inte hade någon fast inkomst innan, eller för den delen har särskilt många mammadagar kvar att använda mig av så har vi inte något annat val än att båda barnen får gå på dagis om dagarna. Jag börjar min högskoleutbildning (!) samma dag som David ska skola in Henry. Med andra ord är det han som får ta den biten, vilket jag är mycket tacksam för. Det räcker att ha sett ett barn gråta för att jag lämnade henne i händerna på främmande folk.. Men jag håller båda mina tummar för att Henry ska trivas och känna sig åtminstone lite trygg eftersom även storasyster går på samma ställe. Även Julia säger att hon tycker att det är bra att Henry ska gå på hennes dagis, för då slipper hon att sakna honom så mycket. Hihi, gulleplutt! :}
 
Med förskolestart {jag kan inte sluta att tycka att dagis låter bättre än förskola..} så innebär det också en hel del inköp. Då Julia fick mycket nya kläder i våras så håller de ett tag till. En bra skaljacka i strl 110 som nog räcker under hösten, samt överdagsbyxor som även de är lite stora. Dessa är av märket Kaxs och jag är mer än nöjd! :} Mössor har jag ju börjat sy på egen hand, så det tänkte jag göra även i höst om tiden finns. Vilket den såklart måste göra! Roligast vore att kunna syskonmatcha. Kanske inte exakt samma tyg, men kanske samma mönster fast i olika färger. Funderar på om jag ska sy fast en liten lapp också där jag kan skriva deras namn.
 
Hur som. Henry hade ingenting sedan innan så för några dagar sedan var vi inne på en shoppingtur i Skövde. Julia var och lekte med sin pappa som bor i samma stad medan vi gick loss ordentligt. Hon är inte mycket för att gå i affärer så det var en smidig lösning för att göra henne nöjd. En jacka från H&M, överdagsbyxor från KappAhl, regnjacka från KappAhl {galonbyxor fyndade jag på en klädbytardag i våras i strl 86} samt ett par gummistövlar från Din Sko fick det bli. Huuaa.. Det är inte billigt att ha barn. Där gick det barnbidraget åt kan jag säga. Men allt var nödvändigt. Och även ganska stort. Vi köpte i strl 86 och 92 för att det ska räcka länge. Stövlarna i strl 23 tror jag det var. Nu klarar han sig ett tag han också.
 
Det är faktiskt lite kul att hålla på med kläder, och jag har ingenting emot att köpa begagnat. Jag har fyndat en jättebra overall på Tradera som Julia hade länge, samt regnkläder. På klädbytardagen som jag skrev om nyss köpte jag även ett helt set till Julia. Regnjacka från Didriksson {det som är blått & rosa} och galonbyxor från ett annat märke. Lila, i och för sig, men det passar bra ihop i alla fall. :} Kostade under 50-lappen! Gick förbi lite affärer i Skövde, bland annat Polarn & Pyret. 799:- för en jacka typ.. VEM HAR RÅD? OCH OM JAG HADE HAFT RÅD HADE JAG ÄNDÅ INTE KÖPT DEN FÖR DET ÄR FÖR DYRT FÖR EN LITEN JACKA!
 
Dock är det ju inte bara kläder det gäller. Då dagiset anordnar Knopp, Knytte & Mulle så krävs även en ryggsäck. Julia har redan en, men Henry behöver ju också en. Även nya mattermosar behövs! Är sugen på någon från Skip Hop. Tycker att de är så söta när de liknar djur! :}
 
Den här gillar jag! Så gullig! :} Julia är väldigt sugen på en ny hon också, men jag tror vi avvaktar lite. Hennes funkar ju fortfarande! Hon har denna ↓
Det är inte gratis att ha barn direkt, men det är kul! :}
Jag tjatar på David nästan varje dag om att vi ska ha fler barn. I framtiden givetvis, inte nu. Gärna tvillingar vill jag, men det är han emot! Jag förstår inte varför? Det verkar ju underbart! :D
 
Om några månader måste även följande köpas:
HENRY
» Ullunderställ
» Overall
» Vinterstövlar
 
JULIA
» Vinterstövlar
 
Jag hoppas att hon kan ha samma vinterkläder som förra året! Men möjligtvis kanske hon också måste ha nytt..
 
Hoppas det blir en varm höst! ;}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?