Regn & rusk
Publicerat den

Och nu kom den. Dagens härligaste tid, haha. Får man vara så fräck och säga så? Julia är på dagis, Henry sover och jag njuter av lugnet samtidigt som jag lyssnar på en lugn låt på Spotify. Strax ska hon i och för sig hämtas, men det är en liten stund kvar.
 
Julia var inte alls sugen på dagis i morse. Hon var trött och orkade inte gå dit. Inte konstigt sa jag, när du somnar vid halv elva på kvällarna. I sängen ligger hon redan vid 8, men sen ska hon somna också. Samma sak varenda kväll. "Jag kommer inte sova på hela natten!" "Jag tänker bara vila!" Förstår inte att det ska vara så tråkigt..? Nu måste den där surfplattan på allvar bort härifrån! Hon tittar på film  varje kväll eftersom hon vägrar att lyssna när jag läser bok. För ett tag sedan somnade hon bra till den, men nu tror jag snarare att hon tvingar sig själv till att inte somna. Och alla är dumma mot henne på dagis, enligt henne själv. Alla puttas och inget är roligt. Dock tror jag inte på henne, inte på allt i alla fall. Tror snarare att det är nyttigt för henne att få vara med andra och inte alltid få rätt. Och efter första dagen i förrgår var hon så glad och sa att det varit så roligt. Så.. det var nog bara ett knep för att få vara hemma. ;}
 
När jag väl lämnat henne där i morse {vilket gick jättebra!} for jag och Henry iväg till en tjej och hennes son och fick sålt hans fleeceoverall. Så perfekt när man både kan köpa och sälja begagnat. Behöver ju absolut inte vara i dåligt skick för att det är använt innan. Gjorde ju världens kap häromdagen! Overall från Polarn o Pyret samt ett par vinterstövlar från Kavat till lilleman för enbart 400:-. Wow! Lite stort då overallen är i strl 92, men det är ju ett tag kvar tills snön kommer så han hinner nog växa i den. :}

Titta vilken sötnos! :} Och rött funkar väl på en pojk också? Han hade ju rött sin första vinter med. Det kanske blir hans färg. ;} Är inte alls lika känslig mot färger som jag trodde att jag skulle vara. Henry har t ex rosa strumpor på sig nu eftersom de han hade innan blev blöta. Och han åt med en rosa sked.. Eller så orkar jag inte vara känslig? Haha :} Det är tillräckligt jobbigt att behöva städa hela tiden! ;} {Vilket inte syns eftersom det går en ettåring efter mig och drar fram allt igen!} Igår försökte jag att inte drabbas av panik. "Det är bara några dagar kvar.." försökte jag tänka medan jag för artonde gånger {typ} la tillbaka något som Henry dragit fram. Grytvanten t ex, eller olika bestick..  Men tänk vad jag kommer att sakna mina barn sen när jag inte träffar dem så mycket längre! ♥
 
Efter att ha sålt fleeceoverallen så åkte vi några hus bort och besökte Frida och hennes barn. Stora vovven kom och hälsade på Henry så pass att han råkade ramla och sätta sig på rumpan. Stackaren var livrädd och gömde sig bakom mig resten av tiden sen när hon var i närheten, hihi. ♥ Därifrån kom vi en stund senare med en hel kasse kläder till Julia! Så himla bra. Som sagt så verkar Julia ha sträckt på sig en aning under sommaren, så lite nya kläder var alldeles perfekt .Tack snälla! ♥
 
Inatt drömde jag för övrigt att jag tatuerade mig järnet! Hela armarna var fyllda, och jag hade till och med en på låret! Hmm.. Vi får väl se vad som händer! Drömde att tatueraren var så snygg så han fick hållas.. ;} Ena armen är jag som ni vet väldigt sugen på att fylla i. Helst hela, men det vågar jag inte ifall jag inte får jobb sen..
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?