Julstämning
Publicerat den


En början till julstämning börjar infinna sig i vårt hus. Det blir den första julen i huset och paniken börjar komma lite smått då det inte känns som att vårt pynt kommer räcka till. Vilket det säkert kommer göra, i alla fall i tomteväg. Men jag är osäker på om vi har stjärnor och stakar så det räcker. Såg ett hus längre upp på gatan som hade det SÅ fint i både fönster och trädgård, jag ligger visst efter... En STOR stjärna i allrumsfönstret hade de vilket även jag tänkte ha, samt en ljusslinga på balkongen. Vi har kvar en från lägenheten tror jag! :) Då allt julpynt är på vinden så tänkte vi hämta ner det till helgen! Gardiner har redan kommit upp i köket, men det ska även bytas i vardagsrummet. Igår smet jag faktiskt ut i skogen och bad titt och tätt om ursäkt då jag haffade åt mig både mossa och en liten gran. Jag sa verkligen förlåt till skogen?! Känner mig faktiskt mer tjuvaktig när jag drar bort saker från skogen än om jag råkar få med mig en tröja från en butik.. Känns inte lika taskigt mot moder jord. ;)  

Idag har Julia varit hemma från dagis då hon hostar och är snuvig, Henry har alltså varit där ensam! Ska bli spännande att se hur det har gått.. Han var allt lite ledsen när jag lämnade honom i morse. :/ Jag och Julia har haft mysigt i alla fall och lekt med hennes leksaker. Dessutom har jag bytt sängkläder i båda barnens sängar. Lite nytta med nöje måste man ju få till! Känns alltid så fräscht efteråt! Snart är det dags för Julia att få en större säng och ett större täcke! Hon har fortfarande sitt bebistäcke, haha! Men det räcker faktiskt, hon är inte för lång för det. Men det känns som att det borde vara dags att byta ändå. ;) 

Nu är det tid att hämta hem Henry! :) 
Kram på er! 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?