Självstudier
Publicerat den

Henry i lekparken i lördags. ♥

Den här lille killen vaknade 04:50 i morse och ville ICKE somna om. Han skulle minsann titta på film i min telefon, och när han inte fick det blev han förbaskad. Tack och lov somnade han om runt 05:30, och vaknade igen vid 07:30 när det var dags att stiga upp. Dagis gäller idag som vanligt, och jag sitter hemma med självstudier. På onsdag har jag seminarium där vi ska prata om etiska principer och etiska patientperspektiv. Jag älskar sådana kurser då det finns ordentligt med utrymme för diskussion. Jag som alltid tidigare har trott att jag är den där typen av människa som vill ha ren fakta, har ändrat mig fullständigt. Faktamässig kunskap är så lätt att glömma av, har jag märkt. ;} {Allt som rör anatomin är ju baserat på fakta och jag minns ingenting..} På ett sätt känner jag mig väldigt lugn just nu var gäller skolan. Igår gjorde jag tre prekliniska prov vilket är ett måste ifall jag vill vara med och "leka sjukhus" på skolan. Man måste ha 100 % godkänt, och det fick jag efter några försök. ;P Det handlade om benlindning, matande och hygien. Mycket var ganska logiskt och mycket har man lärt sig genom att ha barn märkte jag, men det är som sagt skönt att det är gjort så att jag kan slappna av från det.

Vem det än är som har lagt planeringen för skolan så har denne människa gjort det väldigt dåligt. Terminen håller ju på en bit in i januari, och vi har inte mindre än 3 tentor på en vecka! Den första tentan ligger på fredagen den 9/1, och den handlar om etik. Känns som att den kommer att påminna mycket om den allra första tentan vi hade och jag är inte så jätteorolig över den. Den andra tentan {anatomi 2} är placerad endast 3 dagar efteråt, på måndagen. Och den tredje {också anatomi 2} på fredagen i samma vecka. Jag blir trött bara av att skriva det! Det blir inte mycket till jullov för min del, även om jag inte har några föreläsningar och måste åka in till skolan. Självstudier it is! Och vi får väl se om det kan hinna bli någon jul här hemma.
 
Har återigen kommit in i något tänk att jag vill ha fler barn. Ändrar mig beroende på barnens humör känner jag, haha. Just nu längtar jag efter att vara färdig med det här så att jag kan skaffa 4 barn till! :D I morgon kommer jag säkert ha ändrat mig.. Men om jag sköter mig så är jag färdig sjuksköterska sommaren 2017. Det innebär att jag är.. ööhm.. 26? 26 år! Det är ju inte alls mycket, jag hinner ju lätt skaffa en massa barn till innan jag blir för gammal! :} Skönt att ha börjat i tid! Det är faktiskt en egenskap som jag gillar med mig själv - att inte dröja med saker och ting utan göra det som faller mig in för stunden. Man vet ju aldrig när det är för sent..
 
Ha en fin dag i regnrusket! :} Efter lite mer studier så ska jag åka iväg till Hem & Hobby för att inhandla ramar och en tvättkorg att ha på övervåningen. HUR störande är det inte att försöka bära ner all tvätt för trappan, och ALLTID tappa en massa? Jag får alltid springa en extra runda och plocka upp strumpor, kalsonger och små tröjor som har glidit ur händerna på mig. I-landsproblem, som är så lätt åtgärdat. :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?