Då var vi igång!
Publicerat den




Hej söndag!

En helg som för en gång skull inte har inneburit plugg för min del. Så skönt!!
Vi hittade oss ett golv igår när vi var inne i Skövde - från Byggmax närmare bestämt. Ett laminatgolv som ser väldigt naturligt ut och som vi tror och hoppas kommer göra sig riktigt bra i sovrummet tillsammans med de tapeter vi har köpt.

Framåt kvällen började David riva ner lister och ta bort dörrarna. Vi passar på att ta även Julias dörr och toalettdörren - lika bra att få allt gjort på en gång när man ändå håller på! :} Och ser ni vilken underbar tapet det gömmer sig under den gula tapeten i sovrummet? Den är ju ljuvlig! Förstår inte hur de förra ägarna kunde tapetsera över den!? Jag skulle nästan tro att den är modern nu igen! Tanken är givetvis att köpa nya lister, vita sådana. När vi gjorde om Henrys rum målade vi bara om de lister som redan fanns. Dessutom spacklade vi dem och limmade ihop dem på sina ställen då de var väldigt slitna. Känns som ett tufft jobb nu så vi gör det lätt för oss och köper helt nytt. Lite dyrare - men förhoppningsvis finare och värt det i längden. Åh vad det är roligt att vara igång!
 
Vi har spenderat den mesta tiden hos mina föräldrar idag. I förmiddags kom även Frida och Elvis förbi vilket var väldigt trevligt då vi ses alltför sällan! Passade på att växla lite kläder som är för små för Henry och som förhoppningsvis Elvis kan ha använding av. Jättebra att kunna ge vidare. Julia får supermycket kläder av Elvis storasyster så det känns skönt för mig att kunna ge tillbaka lite! :} ♥
 
Hos mina föräldrar fick vi lunch - kålpudding! Så fruktansvärt gott! Åt alldeles för mycket, men mums vad gott det är. Har aldrig lagat det själv dock, men det är nog på tiden att jag provar det framöver. Barnen trivs superbra där och Julia spelade Fia med knuff med sin morbror, samt flög radiostyrd helikopter, lekte att hon var jultomte och delade ut paket åt morfar och morbror, samt tittade lite på film. Henry gick omkring och lekte med lite allt möjligt. Han tycker att katten Svea är väldigt intressant och skriker "SESSA" och springer efter henne, haha. Han är väldigt ordentlig och hjälper till med diverse saker. För det mesta ska han härma storasyster. Går hon åt ett håll så följer han efter. Och just nu är han också väldigt mammig! ♥ (Och vill därför härma även mig.) Rör jag om i mitt te med en sked så rör han om i sin varma oboy med sin sked, haha. Sötnos!
 
Nu väntar en vecka med både föreläsningar och ett seminarium. Vi får väl se om jag kan vara hemma på min födelsedag eller om det blir grupparbete som gäller då. Vore ju skönt att vara hemma! ;}

Hoppas ni haft en fin helg!
Kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?