Sommarlov
Publicerat den

Det här känns ju mystiskt!
 
Skolan är över för den här gången och här sitter jag framför datorn, alldeles själv hemma då barnen är på dagis. Att ha en ledig dag utan att behöva känna mig stressad över en uppgift som ska göras är inte helt vanligt! Dock är jag inte helt ledig idag. I eftermiddag ska jag på ett informationsmöte för oss sommarjobbare och ikväll/inatt ska jag gå bredvid på mitt framtida sommarjobb! Spännande. Jag är livrädd! Ska försöka sova en stund under dagen för att förhoppningsvis kunna hålla mig vaken. Mellan 21:15-07:15 kommer jag vara på plats. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra, för om det gör det så är det ju det perfekta jobbet! 2-3 nätter i veckan och resten ledigt = tid med familjen! ♥
 
Jahapp. I morse var det riktigt segt att gå upp, men en liten person gjorde att det blev lite lättare då han alltid börjar morgonen med ett leende och ett "Hej", hihi. Alltså, hans ögon! Jag drunkar i dem. Det känns som att de förmedlar en sådan glädje hela tiden, och så tittar han alltid så djupt och länge in i ögonen på den som han pratar med. Henry har förresten fått en favoritbok - God natt Alfons Åberg. Det är Davids gamla bok från 1987, men den är i fint skick så det är ju jättekul att kunna använda den nu också! :} Den läser jag varje kväll, och på nästan varje sida slutar texten med "men Alfons vill ändå inte sova". Henry svarar alltid med ett "Neej", och ser till så att även jag säger nej så att vi båda har förstått! :D I morse ville han läsa den igen, men då jag hade lite morgonsysslor att utföra så fick storasyster läsa för honom. Hon läser ju enbart från sitt minne och vad hon tror att det handlar om utifrån bilderna, men det brukar bli ganska rätt i alla fall. Det är så gulligt! Man får passa på att ta tillvara på stunderna då syskonen håller sams eftersom det är lätt hänt att det blir tjafs om leksaker, vem som ska sitta vart i bilen osv..
 
Sedan jag lämnade dem på dagis har jag hängt ut tvätt (vad doftar väl bättre än tvätt som fått torka utomhus?), satt igång en till maskin, diskat och tagit mig en kopp kaffe. Det är ett mysterium hur fyra individer kan orsaka så sanslöst mycket tvätt!? Jag som inte tycker att någon av oss har överdrivet mycket plagg?
 
Nu ska jag putsa lite fönster tänkte jag! Lite nytta måste jag ju göra.
(Samtidigt som jag går och tänker på mina tentor som jag ännu inte har fått svar på! Uuuuuusch! Hoppas att de gick vägen!!)
 
Kram på er!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?