Så många tankar
Publicerat den

Äntligen tid för att blogga!
 
Jösses så mycket känslor och tankar som väller över mig i dessa tider. En månad har gått sedan jag skrev här sist, och jag måste medge att jag saknar det. Jag saknar att kunna dokumentera allt som händer i våra och barnens liv, deras utveckling och bara helt enkelt var vi gör om dagarna. Dock gör vi inte så mycket känns det som, även om dagarna är fyllda från morgon till kväll.
 
Under tre veckor har jag haft praktik nu, två veckor på ett äldreboende och en vecka på vårdcentral. Jag kan säga som såhär: jag har verkligen fått upp ögonen för att jobba på vårdcentral och skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba just så! Nu har jag ju aldrig varit på ett sjukhus och sett hur det fungerar där, så än ska jag inte ropa hej - men det var riktigt roligt och man hade att göra mestadels hela tiden. Som student gick dagarna dock väldigt långsamt.. Det blev mycket stillasittande framför datorn för att titta på när sjuksköterskan dokumenterade, men ju mer tiden gick, desto "modigare" blev jag och gick till ställen där det fanns att göra. En förmiddag fick jag vara med på MVC -  snacka om himmelriket för mig! En tjej i min ålder satt där mittemot mig med en 39 veckors mage, och mina mungipor var uppe i pannan under hela mötet. Så mysigt! Man blir ju inte mindre bebissugen precis.. ;} Känna på magen fick jag också göra, och det var ju superläskigt! Jag har aldrig känt på en bebismage innan förutom min egen, i alla fall inte på det sättet. ;} Ibland slår det mig att jag verkligen är på väg mot att bli barnmorska. Vägen känns så lång, och det är väldigt många som säger att de vill utbilda sig till det men som aldrig gör det, och det känns lite för bra för att vara sant det här. Men jag älskar livet och är tacksam för allt det har att erbjuda - sen är det bara att glida med på vågen. ;}
 
Snart är det tenta igen och jag har slappat hela februari och än så länge hela mars. Slut med det nu.. Dessutom ska två rejäla inlämningsuppgifer in så här får man inte liggapå latsidan.
 
I morgon ska jag försöka ta lite fina bilder på vårt hem i dagsljuset, ha det så bra sålänge!
Kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?